بازار رضا مشهد

بازار رضا مشهد

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

بازار رضا مشهد که در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد از قدیمی ترین مراکز خرید مشهد است. دلیل تأسیس این مجتمع تجاری تخریب اطراف حرم برای توسعه آن بود و تاریخچه بازار رضا مشهد به سال 1365 برمیگردد که غرفه های بازار رضا به مغازه دارانی واگذار شد که مغازه های آن در بخش های تخریب شده قرار داشت. مجتمع بازار رضا مشهد در دو طبقه مجزا و دو دالان ساخته شد که حدود 1700 واحد تجاری در آن مشغول به فعالیت هستند. با توجه به حجم زیاد توریست‌ها و زائران شهر مشهد، تجارت در این شهر از گذشته رونق فراوانی داشته است. این بازار یکی از مهم‌ترین مراکز خرید زائرین و گردشگران تور مشهد به شمار می‌آید.

مجتمع بازار رضا در ضلع شرقی خیابان امام رضا و در نزدیکی مجموعه اماکن رضوی واقع شده و با ساختار سنتی و مغازه‌های متعدد، محل خرید و فروش و تجارت زائران و مسافران و مجاوران است. این بازار در دو طبقه احداث شده‌ و شامل تاسیسات، انتظامات، آبخوری، اطلاعات، ‌نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی می‌باشد و در طبقه دوم آن کارگاه‌های کوچک صنایع دستی، طلاکاری، فیروزه تراشی و گلدوزی ایجاد شده‌ است. همچنین در فضای داخلی آن برای سهولت دسترسی به طبقه فوقانی 6 سیستم پله برقی تعبیه شده است. ابتدای این بازار از فلکه بیت‌المقدس آغاز شده و به میدان ۱۷ شهریور منتهی می‌شود.

هر بازار دارای 2 طبقه که همکف شامل ۱۰۰ باب مغازه و طبقه اول دارای ۱۲۰ مغازه است.

بازار رضا مشهد
بازار رضا مشهد

مجتمع بازار رضا از میدان بیت المقدس شروع می شود و پایان آن به میدان هفده شهریور می رسد و از هر دو میدان ورودی دارد و از ویژگی های بارز بازار رضا مشهد طول آن است که به بیش از یک کیلومتر میرسد. عبور از این بازار طولانی با دیدن مغازه ها و اجناس مختلف سبب میشود که گذر زمان را متوجه نشوید و از این همه تنوع لذت ببرید.

همچنین در اطراف بازار رضا مغازه های بسیاری مشغول به فعالیت هستند که شما میتوانید علاوه بر خرید از پاساژ به این فروشگاه ها هم رجوع کنید و سوغاتی ها و خرید های متنوعی در تور مشهد داشته باشید.

بازار رضا مشهد

آدرس بازار رضا مشهد: مشهد مقدس، میدان بیت المقدس

موقعیت بازار رضا مشهد روی نقشه:

نظرات در مورد بازار رضا مشهد

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *