عجیب ترین کنده‌کاری‌های جهان | دست ساخته هایی که تبدیل به جاذبه هایی معروف شدند

عجیب ترین کنده‌کاری‌های جهان | دست ساخته هایی که تبدیل به جاذبه هایی معروف شدند

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

امروزه یکی از زیباترین جلوه‌های تاریخی که می‌توان در کشورهای مختلف آثاری از آن یافت، آثار و کنده کاری های عظیم‌الجثه‌ای هستند که در دل غارها، کوه‌ها، صخره‌های سنگی و بیابان‌ها احداث و یا کنده کاری شده‌اند. این جریان به طور حتم نشانی از هنر و اعتلای مهارت آن افراد برای آفرینش چنین آثار عجیبی و گرانبهایی می باشد. در این مقاله به برترین دست‌ ساخته‌های بشر قدیم سر می‌زنیم. با تور مشهد همراه شوید.

صخره

 1- Yungang Grottoes

مجسمه عظیم بودا بین سال های 460  تا 525 در این محوطه ساخته شده است در دل صخره‌های چین بنا شده، جزو یکی از عظیم‌ترین دست ساخته‌ها و حجاری‌های بشری می باشد. این بنا می‌تواند یکی از زیباترین نمونه‌های پیکره‌ تراشی در چین محسوب شود که در قرن‌های پنجم و ششم میلادی در این کشور ساخته و پرداخته شده است. این سایت که شامل بیش از 51000 مجسمه‌ی بودای کوچک و بزرگ است، در دل مجموعه غارها و دالان‌های 252 گانه ای ساخته شده و امروزه به عنوان یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های جهان مورد بازدید انواع تورمسافرتی قرار می‌گیرد.

صخره

 2- Petra

پِترا به طور حتم شکوهمند ترین اثر باستانی در اردن است و به عنوان یکی از محبوب‌ ترین آثار باستانی عظیم الجثه در دنیا همواره توسط گردشگران تورمسافرتی مورد بازدید قرار می‌گیرد. این اثر باستانی عجیب و غول‌آسا لابه لای دره ای عظیم بنا شده و به خوبی نشانگر مهارت معماران آن زمان است. پترا در حال حاضر یکی از پربازدید ترین نقاط گردشگری است و هرروزه توسط سیل عظیمی از گردشگران مورد بازدید قرار می‌گیرد.

صخره

3- Ajanta Caves

مجموعه‌ی تاریخی باستانی آجانتا شامل محوطه‌هایی متنوع است که در فاصله‌ی نزدیکی از مجموعه‌ی الورا در استان ماهاراشترای هند بنا شده، یکی از زیباترین ساخته‌های دست بشر است. این مجموعه در قرن 2 میلادی در این محل احداث شد و بیش از 1300 سال در دل غارها و جنگل های انبوه ناحیه مخفی بوده، اما عاقبت در سال 1819 توسط یک مامور بریتانیایی کشف شد و به عنوان یکی از خارق العاده ترین آثار باستانی هند مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

صخره

 4- Ellora Caves

به طور حتم یکی از نشانه‌های شگفتی معماری قدیم غار الوراست که در 30 کیلومتری شهر ارنگ آباد واقع شده است. این بنای فوق‌العاده که در دل کوه‌های صخره‌ای این ناحیه، کنده کاری شده است، مملوء از مجسمه های با شکوه و عظیم الجثه و بناهای فوق تصور می باشد. از معروف ‌ترین بخش‌های این مجموعه‌ی باستانی می‌توان به معابد آن اشاره کرد. گفته می‌شود که سلسله بناهای الورا در قرن های 5 تا 10 میلادی در این محل ساخته و پرداخته شده‌اند. الورا در حال حاضر یکی از معروف‌ترین سایت‌های گردشگری هند است و روزانه مورد بازدید انواع گردشگران قرار می‌گیرد.

صخره