پارک  جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

وکیل آباد منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا در غرب مشهد می‌باشد که بلوار ارتباطی این منطقه به میدان پارک نیز به همین اسم نامیده شده است و ازجمله تفریحگاه‌های قدیمی و زیبای این شهر می‌باشد که دارای محلی برای استراحت مسافران، شهر بازی بسیار بزرگی بنام کوهستان پارک شادی و باغ وحش می‌باشد که مساحت وکیل آباد بیش از ۷۰ هکتار می‌باشد و همچنین دارای رودخانه‌ای فصلی است.پارک جنگلی وکیل آباد که درگذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل آباد شناخته می شد، درسال 1348 ش. توسط مالک آن، خامه حسین آقای ملک ، به صورت رسمی وقف استفاده عموم گردید و به شهرداری مشهد واگذار شد و هم اکنون جزو محدوده خدماتی منطقه 9 می باشد که مسافران تور مشهد میتوانند از آن دیدن نمایند.

در جنوب غربی مشهد و هم جوار با پارک جنگلی وکیل آباد ، باغ وحش وکیل آباد ، تنها باغ وحش مشهد و استان خراسان رضوی قرار دارد . این باغ وحش دارای حیوانات گوشتخوار ، علف خوار ، آبزی ، خزنده و پرندگان مختلف است.اغ وحش وکیل اباد همه روزه از ساعت 8:30 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان استو بازدید از آن تنها با خرید بلیت امکان پذیر است.

در این منطقه وجود درختان کهنسال و رودخانه فصلی و همچنین علیرغم بی مهری‌های مسؤولین شهری وجود باغ وحش مشهد و شهربازی کوهستان پارک شادی باعث جذابیتی مضاعف گردیده و غالب زائرین بارگاه امام هشتم نیز علاوه بر شهروندان مشهدی از این منطقه دیدن کرده و ساعاتی و حتی ایامی را در آن اتراق می‌نمایند. پیش از آنکه پل مهندس پرتوی بر روی رودخانه ایجاد گردد جاده ارتباطی مشهد به سمت طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه زیبا عبور می‌کرد. جاده‌ای باریک و درختانی تنومند و سر به فلک کشیده. در سال ۱۳۹۲ این منطقه بازسازی گردید که در بازسازی آن از مصالح طبیعی استفاده گردید و همچنین قناتی قدیمی و فعال که دارای سه دهانه در پارک وجود داشت بازسازی و ترمیم گشته است و از برداشت غیرقانونی آب از آن جلوگیری به عمل آمده است و ایمن‌سازی بستر قدیمی پارک، بازسازی استخرها، پارکینگ، ساخت آبنما، ساخت ۶۰ سرویس بهداشتی، گلخانه و باغ گیاه‌شناسی بخشی از فعالیت‌هایی است که در سال‌های قبل در این پارک صورت گرفته است.پروژهای دیگری نیز در این پارک در دست اقدام وجود دارد. گردشگران تور مشهد برای رسیدن به پارک جنگلی وکیل آباد می توانند از قطارشهری مشهد استفاده کنند.

پارک وکیل آباد مشهد

آدرس پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد در 8 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع شده و برای دسترسی به آن تنها کافیست خود را به انتهای غربی بلوار وکیل آباد برسانید.

موقعیت پارک جنگلی وکیل آباد مشهد روی نقشه

نظرات در مورد پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *