امامزاده یاسر و ناصر برادران امام رضا(ع)

امامزاده یاسر و ناصر برادران امام رضا(ع)

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 2,95 از 5 ( 20 رای )
Loading...
امامزاده ناصر و یاسر مشهد
امامزاده ناصر و یاسر مشهد

ناصر و یاسر از فرزندان موسی بن جعفر می‌باشند. به درستی روشن نیست اولین بنای بقعه بر مزار امامزادگان سید یاسر و سید ناصر (ع) در کدام دوران اسلامی , در چه زمانی بنا شده است اما بر اساس بررسی اسناد تاریخی تا سال 1342 شمسی محل مزار منحصر به بقعه های گلی بوده که به همت خیرین به تدریج به شکل امروزی خود رسیده است. از مشهد که به سمت طرقبه حرکت کنیم از سمت راست جاده‌ای به سمت روستاهای خوش آب و هوای حصار گلستان و ازغد منشعب می‌شود که مزار این دو در اوایل این جاده قرار گرفته است که زائران تور مشهد میتوانند از آن دیدن نمایند.

روستای گلستان که از توابع شهرستان طرقبه می باشد، علاوه بر جاذبه های طبیعی و ییلاقی، به علت قرارگیری آستان متبرکه امامزادگان سید ناصر و سید یاسر (ع) در ابتدای ورودی به این روستا دارای جایگاه مذهبی نیز می باشد. بنا بر برخی متون تاریخی این امامزادگان که پس از عزیمت آن امام به خراسان به همراه انصار و برادران خود به این سرزمین هجرت نمودند، از برادران بدون واسطه امام رضا (ع) می باشند. بنایی تازه ساز آراسته به کاشی های معرق و با نمای امروزی آستان مبارکه این دو بزرگوار است که در میان فضای داخلی دو ضریح فلزی بسیار زیبا بر روی مضجع شریف امامزادگان نصب گردیده است و عمده زائرین این آستان مقدسه از مسلمانان کشور های عربی حاشیه خلیج فارس می باشند.

اخیرا امامزاده یاسر و ناصر با افزایش فضاهای گوناگون توسعه و گسترش بسیاری یافته است و یکی از اماکن زیارتی، مذهبی مهم شهر مشهد به شمار می‌آید.

تصاویر امامزادگان ناصر و یاسر (ع)

آدرس و موقعیت امامزاده یاسر و ناصر روی نقشه

نظرات در مورد امامزاده یاسر و ناصر برادران امام رضا(ع)

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *