اماکن زیارتی مشهد مقدس

اماکن زیارتی مشهد مقدس

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

بزرگترین مکان زیارتی شهر مقدس مشهد بارگاه امام رضا (ع) می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی برای زیارت امام رضا به شهر مشهد سفر می کنند و ما در اینجا برخی دیگر از مکان های زیارتی شهر مشهد مقدس را برایتان شرح می دهیم که مسافران تور مشهد میتوانند از آنها دیدن نمایند.

مسجد هفتاد و دو تن مشهد:

مسجد هفتاد و دو تن مشهد در مجاورت ضلع جنوب غربی حرم و در ابتدای بازار بزرگ مشهد قرار دارد. در این مسجد مقبره امیر غیاث الدین ملکشاه قرار دارد و این بنا شامل دو مناره سرشکسته، فضای چهار طاقی با گنبد دو پوش و یک ایوان و همچنین دارای دو گلدسته زیبا و گنبد فیروزه ای رنگ می باشد که در دروان تیموری بنا شده است.

مسجد گوهرشاد مشهد:

مسجد گوهر شاد از معماری های ارزشمند و ماندگار تیموریان است که پس از 600 سال همچنان مستحکم باقی مانده است. مسجد گوهرشاد در جنوب حرم امام رضا (ع) و به رواق‌های دارالسیاده و دارالحفاظ متصل است. گوهرشاد یکی از زنان نامدار عصر تیموری است که نام او در ۲ محل از بنای مسجد، یکی در کتیبه ایوان مقصوره و دیگری در بالای درِ ورودی ایوان دارالسیاده با خط زیبای شاهزاده بایسنقر میرزا با کاشی معرق به عنوان بانی مسجد نگاشته شده و به یادگار مانده است. این مسجد زیبایی در طراحی، اسلوب، مرقم و غیرمرقم، مقرنس، خط، کاشی‌کاری‌های معرق و غیرمعرق، گچ‌کاری و دیگر تزئینات هنری، مشخصه‌های معماری سنتی بی‌نظیر و ممتاز دارد و بی شک بعد از زیارت بارگاه امام رضا بهترین جاذبه دیدنی و زیارتی در حرم مطهر می باشد.

پیر یالان دوز مشهد:

این آرامگاه در پایین خیابان نواب صفوی و در سمت شمال شرقی حرم مطهر در مشهد مقدس قرار دارد و متعلق به محمد عارف عباسی از عرفای بزرگ قرن دهم هجری معروف به پیر پالاندوز است. تاریخ ساخت بنا مربوط به سال ۹۸۵ قمری می باشد. بنا دارای گنبد و ایوان آجری و چهار ضلعی است. بقایای نقاشی هایی از دوران صفویه، داخل بقعه بر سقف ها وجود دارد و بنا با کاشی های ساده فیروزه ای رنگ تزئین شده است. زائران حرم مطهر در میتوانند از این مکانها نیز دیدن نمایند.

  • masjede goharshad
  • masjede haftado dotan
  • pire yalan dooz

نظرات در مورد اماکن زیارتی مشهد مقدس

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *