جاده ای که روزی ۲ بار ناپدید می شود+ تصویر

جاده ای که روزی ۲ بار ناپدید می شود+ تصویر

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

همه چیز درباره جاده Passage du gois

اگر در آینده ای نزدیک قصد سفر به فرانسه را دارید، حواستان به جاده هایی که انتخاب می کنید باشد چون ممکن است ناگهان ناپدید شوند… Passage du gois نام جاده ای است که خلیج Burnёf را به جزیره ی Noirmoutier وصل می کند و نه تنها جاده ای منحصر بفرد، بلکه بسیار خطرناک است. روزی ۲ بار آن هم زمانی که موج های خروشان دریا بیشتر از همیشه جوشش و خروشش دارند و پر ارتفاع می شوند، این جاده ی ۴.۳ کیلومتری، ۱.۵ الی ۴ متر به زیر آب می رود! با ادامه ی مطلب همراه تور مشهد باشید:

جاده Passage du gois

درباره جاده Passage du gois

Passage du gois، نام جاده ای طبیعی به طول ۴.۳ کیلومتر است که در ساحل آتلانتیک فرانسه قرار گرفته است. این جاده بطور طبیعی روزی ۲ بار موقع بالا آمدن موج ها به زیر آن فرو می رود. خیلی ها این جاده را یک بنای یادبود در فرانسه می دانند!

بنابراین مردم می توانند از این جاده فقط روزی ۲ بار آن هم برای چند ساعت محدود استفاده کنند. مردم محلی اکثرا ساعت های استفاده از این جاده را می دانند با این حال، پنل های مخصوصی در اطراف جاده زده شده است تا در صورتیکه توریست ها زمان استفاده از ان را ندانستند، بی خبر از آن عبور نکنند. این پنل ها، نشان می هند چه زمانی این جاده برای عبور، ایمن است.

البته تا حالا چند باری پیش آمده است که مردم در وسط جاده ناگهان بین موج ها گیر افتاده اند اما خوشبختانه برج های نجاتی .جود دارند که افراد می توانند به بالای آن بروند و منتظر کمک بمانند.

جاده ی Passage du gois
جاده ناپدید شونده در فرانسه

قوانینی هم برای استفاده از این جاده وجود دارد مثلا اینکه پارک کردن ماشین در پیاده روهای جاده به شدت قدغن است.

این جاده کاملا خیس است و در نتیجه تعجبی ندارد که سر باشد. برای جلوگیری از سر خورن ماشین ها، پیشنهاد می شود که کاملا آرام راندگی شود و در مواقعی که مه شدید می شود حتما باید چراغ های مه شکن را روشن کرد تا حادثه ای پیش نیاید. اتوبوس ها و کامیون ها می توانند از مسیر اصلی به طرف جزیره بروند اما مسیر برعکسی برای آنها وجود ندارد.

عکس جاده Passage du gois

امروزه این جاده گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و یکی از دلایل توریست ها برای سفر به فرانسه، بازدید از این جاده ی خاص و منحصر بفرد است. این جاده به اندازه ای بی همتا است که امکان ندارد در هیچ کجای دیگر دنیا بتوانید مانند آن را ببینید.

عکس Passage du gois