حذف دلار از صدور ویزا عراق و مرزهای مجاز

حذف دلار از صدور ویزا عراق و مرزهای مجاز

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

مرزهای مجاز اربعیندبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد که دلار از روند صدور روادید اربعین حذف شد. با تور مشهد همراه باشید.
به گزارش ایسنا، مجید آقابابایی در این‌باره گفت:  با پیگیری‌های وزارت کشور و وزارت امور خارجه و همکاری دولت عراق، اخذ دلار برای صدور روادید از زائران اربعین حسینی  از روز جاری حذف و هزینه روادید به ریال توسط سفارت و کنسولگری‌های عراق و همچنین دفاتر موقت دوازده‌گانه صدور روادید دریافت می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: مبلغ کل پرداختی زائران اربعین که شامل هزینه روادید، بیمه، هلال احمر و کارمزد شرکت‌ها و کارگزاران می‌شود، یک میلیون و ۹۹۵ هزار ریال (معادل ۱۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان) است که زائران صرفا  باید همین مبلغ را  پرداخت کنند و از هرگونه پرداخت مازاد خودداری کنند.

وی افزود: این اقدام،  زمینه‌ساز حذف دلار برای صدور روادید زائران عتبات معلای عراق  پس از اربعین نیز خواهد بود که با هماهنگی دو کشور و انجام مذاکرات، می‌توان به طور کامل  مبادلات ارزی دو کشور در  موضوع اخذ مبلغ روادید زائران و وابستگی به دلار را در آن حذف کرد.

آقا بابایی در پایان تاکید کرد: هموطنان برای اطمینان از اخذ روادید مطمئن، صرفا به شرکت‌های معتبر و دارای مجوز که قبلا اسامی آنها اعلام شده است، مراجعه کنند.

مرزهای مجاز زمینی تردد زائرین اربعین اعلام شد

«شهریار حیدری» سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی و حضور زائران کشورمان در این مراسم گفت:

مرز مهران در استان ایلام، مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز خسروی در استان کرمانشاه، مرزهاى مجاز زمینی براى تردد زائرین اربعین حسینى در سال جارى هستند.

به گفته وی بر اساس آمایش استانى، تردد در مرزهاى مجاز زمینی بر اساس موقعیت و شرایط جغرافیایی استان‌ها نسبت به مرزهای زمینی مختلف، تقسیم‌بندی شده و بر این اساس، فقط زائران استان‌هاى تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزى، گیلان، مازندران، گلستان، لرستان، ایلام و همدان از مرز مهران تردد خواهند داشت.

حیدری با اشاره به اینکه از مرز خسروى نیز زائران استان‌هاى آذربایجان شرقى، آذربایجان غربى، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه وارد کشور عراق می‌شوند، افزود:

زائران استان‌هاى اصفهان، خوزستان، خراسان جنوبى، فارس، کرمان، یزد، سمنان، تهران، خراسان رضوى، خراسان شمالى از مرز چذابه و همچنین زائران استان‌هاى اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیارى، خراسان رضوى، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تهران می‌توانند از مرز شلمچه تردد داشته باشند.