سنگین ترین تانک جهان | تانک نازی ها در جنگ جهانی دوم

سنگین ترین تانک جهان | تانک نازی ها در جنگ جهانی دوم

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 2,50 از 5 ( 4 رای )
Loading...

امروز همراه سایت تور مشهد به سراغ سنگین ترین تانکی که تا به حال ساخته شده است، می رویم. این تانک که با نام تانک «پانزر هشتم موس» شناخته می شود، در قرن بیستم میلادی و در طی جنگ جهانی دوم توسط ارتش نازی ها ساخته شد. در همان سال ها، از این تانک ۵ عدد سفارش دادند اما تنها یک جان پناه و دو پوسته تانک پیش از آزمایش زمینی تانک تکمیل شدند. از تانک پانزر دو نوع وجود داشت که یکی با جان پناه و دیگری فاقد آن بود. جالب است بدانید که وزن این تانک برابر ۱۸۸ تن می باشد و به سبب وزن بسیارش، سرعت بسیار کندی در حدود ۱۳ کیلومتر در ساعت داشت.

Panzer-VIII-Maus1

یکی از اساسی ترین مشکل هایی که در ساخت این تانک با آن رو به رو شده بودند، ساخت موتور و نیروی محرکه کافی بود که بتواند تانک را به جلو براند. یکی دیگر از مشکل های وزن زیاد این تانک، عدم عبورش از معابر و پل ها بود. البته برای حل این مشکل، تانک را به گونه ای ساختند که بتواند معبری با عمق دو متر را ایجاد کند و یا تا عمق ۸ متر زیر آب برود.

سنگین ترین تانک جهان طولی در حدود ۱۰ متر، ارتفاعی نزدیک ۴ متر و عرضی ۴ متری دارد. خصوصیات منحصر به فرد این تانک نازی ها، تنها به وزن و ابعادش خلاصه نمی شود و باید بدانید که بر روی این تانک لوله ای ۱۲۸ میلی متری سوار کرده بودند که قدرت آن برای نابودی تمام وسایل نقلیه کشورهای متفقین کافی بود!

یک نمونه از تانک پانزر هشتم امروزه در موزه تانک کوبینکا در شهر کوبینکا روسیه نگهداری می شود.

زمان ساخت: سال ۱۹۴۴ میلادی

محل ساخت: آلمان

وزن: 188 تن

ابعاد: طول: ۱۰٫۲ متر؛ عرض: ۳٫۷۱ متر؛ ارتفاع: ۳٫۶۳ متر

محل نگهداری: موزه تانک کوبینکا روسیه

Panzer-VIII-Maus