نرخ مصوب و نهایی عوارض خروج از کشور

نرخ مصوب و نهایی عوارض خروج از کشور

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

پاسپورتعضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ (لاهوتی): عوارض خروج از کشور در سال ۹۷ دو میلیون و دویست هزار ریال معادل 220 هزار تومان شد که در سفرهایی زیارتی، درمان و تحصیل این عوارض تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. برای سفر به عتبات، عوارض همانند سال ۹۶ محاسبه می‌شود و برای راهپیمایی اربعین نیز رایگان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ اعلام کرد که عوارض خروج از کشور سال آینده مسافران عتبات بدون تغییر مانده است.
علی اصغر یوسف نژاد در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در نشست خبری، گفت: مصوبات کمیسیون تلفیق در قسمت درآمدی تقریبا به اتمام رسیده به غیر از یک الی دو موضوع که مراعا مانده و منتظر اظهار نظر در این باره هستیم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در تشریح موضوعات مراعا مانده افزود: یکی از این موارد برداشت از صندوق توسعه ملی است که به اذن رهبری نیاز دارد اما در دیگر موارد تقریبا چارچوب اصلی بخش درآمدی مشخص شده است.
 براساس مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات براساس قانون بودجه سال 96 باقی ماند و زائرین اربعین که مقصد آن ها کشور عراق است از پرداخت عوارض معاف شدند.
پيش از اين، در لایحه بودجه 97 عوارض خروج از کشور سه‌برابر شده بود.  بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس در بودجه 97 عوارض خروج از کشور به 220هزار‌ تومان افزایش پیدا می‌کند. این عوارض در حال حاضر 75 هزار تومان تومان است. به بیان ساده تر، عوارض مذکور حدود سه برابر شده است.
هم اکنون عوارض سفرهای زمینی و دریایی هر نفر 25 هزار تومان است و عوارض خروج برای سفرهای زیارتی نیمی از اعداد مذکور است.
عوارض خروج از کشور
نرخ عوارض خروج از کشور
پيش از اين، بر اساس ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سال جاری، عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بین المللی 75 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 37 هزار و 500 تومان است. عوارض خروج مسافر ازمرزهای کشور موضوع ردیف ۱۱۰۵۰۴   عوارض خروج هوایی برای هر نفر    ۷۵۰,۰۰۰ عوراض خروج زمینی و دریایی برای هر نفر ۲۵۰,۰۰۰ عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره و عتبات عالیات ۵۰ درصد عوارض تعیین شده در این بند بوده است.
 اکنون عوارض خروج از کشور، برای سفرهای زیارتی، ۳۵هزار تومان و برای سفرهای غیرزیارتی، ۷۵هزار تومان است.براساس جدیدترین آماری که از سوی معاونت گردشگری کشور اعلام شده در سال گذشته ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ ایرانی به دیگر کشورها سفر کرده‌اند
خبر مربوط به سال 93 در ادامه آمده است:
مرتضی دهقان مدیر کل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) – اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اخذ عوارض خروج از کشور تمام هموطنانی که قصد خروج از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ها را دارند، موظف به پرداخت عوارض مصوب هستند.
وی افزود: برابر قوانین مصوب، مسافران ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند بایستی عوارض خروج از کشور پرداخت کنند و به استناد تبصره ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده، ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی هستند در خصوص پرداخت وجوه عوارض خروج از کشور مستثنی شده‌اند لذا کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور برای خروج از کشور در صورت عدم ارائه کارنامه شغلی می‌بایست برابر مقررات عوارض خروج از کشور پرداخت کنند.
دهقان اظهار کرد: از همه هموطنان که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند درخواست می‌شود قبل از مراجعه به فرودگاه عوارض خروج از کشور خود را در شعب با نک ملی سراسر کشور پرداخت کرده تا در هنگام انجام فرآیندهای پذیرش مسافر و حضور در گیت های گذرنامه با ارائه فیش واریزی به ماموران کنترل گذرنامه به سهولت تردد کنند.
عوارض خروج مسافر ازمرزهای کشور موضوع ردیف ۱۱۰۵۰۴   عوارض خروج هوایی برای هر نفر    ۷۵۰,۰۰۰
عوراض خروج زمینی و دریایی برای هر نفر ۲۵۰,۰۰۰
عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره و عتبات عالیات ۵۰ درصد عوارض تعیین شده در این بند می باشد.
مبلغ یکصد هزار( ۱۰۰,۰۰۰) ریال از عوارض خروجی برای توسعه زیرساختها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی تا سقف چهارصد میلیارد (۰۰۰, ۰۰۰, ۰۰۰, ۴۰۰) ریال اختصاص می یابد.
جهت كليه مسافرين (بزرگسال و كودک) پرداخت عوارض خروج از كشور الزامی است. (مگر در مواردی كه فرد معاف باشد.) عوارض در كليه بانكهای ملي سطح شهر و همچنين در بانک ملی مستقر در فرودگاه (شبانه روزي) قابل پرداخت مي باشد.
  توصيه ميگردد در صورتيكه از سفر خود مطمئن هستيد به منظور جلوگيري از معطلی در بانک فرودگاه، در روزهاي قبل از پرواز در بانكهاي سطح شهر پرداخت گردد.
   درصورتيكه قصد پرداخت در بانک فرودگاه را داريد، ابتدا كارت پرواز را اخذ و سپس به بانک مراجعه نماييد.(چون ممكن است هنگامي كه در حال واريز وجه هستيد، به علت نزديک بودن زمان پرواز كانتر بسته شود.)
 عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بین المللی 75 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 50درصد می باشد.
پیش از این عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بین‌المللی 65 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 25 هزار تومان بود.