آشنایی با سفرهای رایگان یا هیچ هایک

آشنایی با سفرهای رایگان یا هیچ هایک

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

نکته ای که در همه سفرها مشترک است، هزینه های سفر است. این هزینه ها شامل هزینه حمل و نقل، خورد و خوراک، اقامت، تفریحات می باشد. شاید همین هزینه ها باعث شود تا شما از رفتن به سفر پشیمان و ترجیح بدهید تعطیلات خود را در خانه بگذرانید. اما باید بدانید که شما می توانید کوله پشتی خود را بردارید و به صورت رایگان به هر شهر یا کشوری که بخواهید بروید بدون این که کمترین هزینه ای بابت حمل و نقل خود پرداخت کنید. در مقصد مورد نظر هم می توانید چادر بزنید یا در خانه دوستان و آشنایان اقامت داشته باشید یا از خدمات کوچ سرفینگ استفاده نمایید. استفاده از کوچ سرفرینگ یکی از راهکارهای ارزان تر شدن هزینه اقامت برای شما می باشد. اگر به سفرهای ماجراجویانه و کم هزینه علاقمندید، در ادامه مطلب دانستنی هایی درباره هیچ هایک با ما همراه باشید.

hichhike

هیچ هایک چیست؟

هیچ هایک نوعی سفر ماجراجویانه است که فرد به تنهایی یا با گروهی از دوستان خود یک مسیر را انتخاب کرده و با یک کوله پشتی سبک راهی سفر می شود. اصول هیچ هایک این است که شما هیچ وسیله نقلیه ای ندارید. شما در طول مسیر می ایستید و با وسایل نقلیه ای که با شما هم مسیر هستند، همراه می شوید. این وسایل می توانند ماشین های شخصی، اتوبوس، قطار و یا هرچیز دیگری باشند. در هیچ هایک هیچ هزینه ای بابت ماشین پرداخت نمی شود و راننده شما را تا جایی که به مسیر خودش بخورد، می رساند. شما ممکن است در طول راه سوار وسایل نقلیه گوناگونی شوید. برای پیدا کردن یک ماشین رایگان که با شما هم مقصد باشد، باید در کنار جاده بایستید و از راننده بخواهید تا شما را تا جایی که در مسیرش قرار دارد، برساند. شما باید به او بگویید که هیچ هزینه ای بابت این کار پرداخت نمی کنید. سفرهای هیچ هایک در اروپا بسیار شناخته شده هستند از این رو مسافری که چنین قصدی دارد، علامت خاصی را به ماشین در حال حرکت نشان می دهد تا راننده متوجه هدف او شود. این علامت می تواند در نقاط مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال در برخی از کشورها نام مقصد خود را بر روی یک مقوا می نویسند و در دید رانندگان قرار می دهند و همزمان انگشت شصت خود را نیز نشان می دهند. این روند شاید در ایران چندان شناخته شده نباشد اما در برخی از شهرهای توریستی جای خود را باز کرده و رانندگان بیشتری با دانستنی هایی درباره هیچ هایک آشنایی دارند.

hichhiking

 

1-هیچ هایک بیشتر از یک سفر معمولی طول می کشد!

با توجه به اینکه شما هیچ وسیله نقلیه ای ندارید و قرار است منتظر بمانید تا کسی شما را سوار کند، زمان سفر شما بیشتر از یک سفر معمولی طول می کشد. به عنوان مثال اگر سفر شما با ماشین شخصی 3 ساعت طول بکشد، با هیچ هایک حدود 4 تا 5:30 ساعت طول می کشد. این زمان بستگی به میزان توقف های شما و ماشین هایی که سوار می شوید، دارد.

hichhiking2

2-ترکیب دختر و پسر

گروه هیچ هایکی می تواند کاملا دخترانه یا کاملا پسرانه باشد. اما ترکیب دخترانه- پسرانه ترکیب ایده آل تری است. به این دلیل که:

1. دخترها به امنیت بیشتری نیاز دارند.

2. راننده ها احساس امنیت بیشتری دارند و راحت تر شما را سوار می کنند.

3. سواری ها و ماشین های شخصی بیشتری برای شما توقف می کنند، خصوصا زمانی که وسط یک جاده ی خلوت ایستاده اید.

البته این به این معنی نیست که اگر گروهتان کاملا پسرانه باشد هیچ ماشینی گیر نمی آورید، فقط ممکن است کمی بیشتر منتظر بمانید. ولی اگر یک دختر همراه شما باشد اوضاع فرق می کند.

hichhiking3

3-تاکسی سوار نشوید!

در برخی مواقع ممکن است راننده ماشین قصد سوار کردن مسافر را داشته باشد و هدف او دریافت کرایه باشد. این افراد معمولا برای شما چراغ بوق می زنند و چراغ نشان می دهند. جلوی این ماشین ها را نگیرید و بگذارید عبور کنند. اجازه دهید راننده تاکسی ها به کار خود برسند. شما هیچ عجله ای ندارید و می توانید صبر کنید تا یک ماشین شخصی در مسیر شما قرار گیرد.

4-هیچ هایک را از حومه شهر آغاز کنید

هیچ هایک باید از حومه شهر شروع شود. پس از سرکوچه یا خیابان خود این کار را آغاز نکنید. ابتدا با یک وسیله نقلیه عمومی خود را به حومه شهر برسانید و از آنجا سفر خود را شروع کنید.

5-پیدا کردن یک جای مناسب

وقتی منتظر ماشین هستید، باید یک جای مناسب را برای ایستادن انتخاب کنید. جایی بایستید که راننده 6 تا 7 ثانیه قبل از این که به شما برسد، شما را ببیند تا در این فاصله تصمیم خود را برای سوار کردن یا نکردن شما بگیرد. همچنین باید جایی را انتخاب کنید که راننده امکان توقف داشته باشد. برای پیدا کردن چنین جایی در وسط یک جاده ممکن است مجبور باشید مدت زمان طولانی را پیاده روی کنید.

6-تیپ هیچ هایکی

از لحاظ علمی پوشیدن رنگ های شاد باعث خوشحال تر نشان دادن شما و حتی باهوش تر نشان دادن شما می شود. پس سعی کنید وقتی هیچ هایک می کنید، رنگ های شاد و جذاب تری بپوشید. لباس های رنگ روشن و کوله پشتی های رنگی باعث می شود تا حس بهتری را در افراد ایجاد کرده و بتوانید راحت تر ارتباط برقرار کنید.

7-تعداد ایده آل افراد برای هیچ هایک

با توجه به اینکه شما قرار است با ماشین کس دیگری سفر کنید، تعداد دوستان و همراهانتان مهم است. ایده آل ترین تعداد برای هیچ هایک گروهی، سفر دو یا سه نفره است. شما می توانید 4 نفره هم هیچ هایک کنید اما پیدا کردن ماشین برای شما سخت تر می شود. در این صورت باید سوار ماشین های تک سرنشین شوید یا وانت را برای سفر انتخاب کنید.

8-به حس ششم خود اطمینان کنید!

شاید بگویید چطور می توانم به یک راننده ای که اصلا او را نمی شناسم اطمینان کنم؟ باید بگوییم که شما باید به حس ششم خود اعتماد کنید. به مرور و با انجام سفرهای بیشتر یاد می گیرید که باید به سمت چه ماشینی بروید و از چه کسی بخواهید شما را برساند. اگر در نگاه اول با راننده ارتباط برقرار نکردید و نتوانستید به او اعتماد کنید، سوار ماشین نشوید و منتظر ماشین بعدی بمانید. اگر سوار شدید و حس خوبی نداشتید، در بین راه از ماشین پیاده شوید و مسیر خود را با ماشین بعدی ادامه دهید. حس ششم در سفرهای هیچ هایکی بسیار مهم است و باید بتوانید به این حس خود در راهنمای هیچ هایک برای آماتورها اطمینان کنید.

9-لبخند به لب داشته باشید

قرار است از راننده بخواهید شما را رایگان تا یک جایی برساند و در واقع با شما همسفر شود. پس زمانی که کنار جاده ایستاده اید لبخند به لب داشته باشید و با راننده ارتباط چشمی برقرار کنید. قطعا راننده تمایل بیشتری برای سوار کردن یک مسافر خوش برخود و لبخند به لب دارد تا یک مسافر عبوس و اخمو!

10-رفاقت با راننده

برای اینکه طعم سفر را هم برای خود و هم برای راننده بهتر کنید، از همان ابتدا سعی کنید از در دوستی با او وارد شده و صرفا یک مسافر نباشید. می توانید اسم راننده را بپرسید و کم کم سر صحبت را با او باز کنید. شما می توانید یکی از داستان های زندگی خود را برای راننده تعریف کنید یا داستان های او را بشنوید. سوالات مختلفی بپرسید و سعی کنید تا صمیمیت بیشتری پیدا کنید. در انتهای مسیر خواهید دید که یک دوست جدید پیدا کرده اید. ایرانی ها به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند، در نتیجه می توان گفت راننده های ایرانی بهترین راننده ها برای هیچ هایک هستند.

11-سبک سفر خود را برای راننده توضیح دهید!

شما قرار نیست هیچ پولی برای سوار شدن در ماشین کسی بپردازید. سعی کنید این مسئله را در همان ابتدا مودبانه به راننده بگویید و سبک سفر خود را برای او توضیح دهید. شما باید به او بگویید که پول ندارید و می خواهید تا جایی با او هم مسیر شوید. این کار را باید با یک لبخند انجام دهید و بسیار مودبانه صحبت کنید. در هفتاد درصد مواقع راننده پیشنهاد شما را قبول کرده و سوارتان می کند.

12-شب ها هیچ هایک نکنید!

سفر خود را در طول روز دنبال کنید و قبل از اینکه هوا تاریک شود، جایی را برای اقامت خود پیدا کنید. می توانید یک مکان مناسب را برای چادر زدن انتخاب کنید و یا در خانه یک دوست اقامت داشته باشید. مساجد و مکان های امن نیز می توانند اقامتگاه خوبی برای گذراندن شب باشند. شب را استراحت کنید و صبح دوباره به راه خود ادامه دهید.

13-سختی ها و ناامنی های هیچ هایک!

شروع یک کار یا فعالیت جدید همیشه کار سختی است. ما ترجیح می دهیم در یک شرایط امنی که برای خود فراهم کرده ایم بمانیم و شاید در سختی افتادن را کار چندان عاقلانه ای ندانیم. اما نکته مهم این است که در بیرون از ناحیه امن شما یک زندگی دیگری جریان دارد که پر از اتفاقات جذاب و دوست داشتنی است. هیچ هایک نیز یکی از همین فعالیت های سخت و ناامن است. منظور از سخت، سختی فعالیت های بدنی نیست. این سختی بیشتر روحی و روانی است. شما باید شخصیت بی خیال و رهایی داشته باشید تا بتوانید از پس این سفر برآیید. باید بتوانید از دایره امن خود خارج شوید و این خارج شدن شاید در ابتدا برایتان کمی مشکل باشد. اما مطمئن باشید در کنار این سختی، با اتفاقات هیجان انگیز و چیزهای جالب و جدیدی روبرو می شوید که ارزش آن را دارد. شما باید از قبل ذهن خود را برای پیاده روی های طولانی، اتفاقات غیرمنتظره و چیزهای دیگر آماده کنید. شما باید بتوانید از ناحیه امن خود در راهنمای هیچ هایک برای آماتورها خارج شوید.

نظرات در مورد آشنایی با سفرهای رایگان یا هیچ هایک

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *