توقف پرداخت ارز مسافرتی

توقف پرداخت ارز مسافرتی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

پرداخت ارز مسافرتی با تصمیم جدید بانک مرکزی از لیست دریافت کنندگان ارز دولتی حذف شد و مسافران باید تمامی ارز مورد نیاز خود را از طریق بازار آزاد و البته بانک‌ها تامین کنند.

مصاحبه مدیر فنی شرکت 20 گشت آریا آقای سبحان امیری منجیلی با روزنامه گسترش تجارت در خصوص ارز مسافرتی:

ارز مسافرتی

رئیس کل بانک مرکزی از توقف پرداخت ارز مسافرتی خبر داد و گفت که متقاضیان این نوع ارز می توانند آن را از صرافی های کل کشور تهیه کنند. پرداخت ارز مسافرتی فقط در صرافی ها صورت خواهد گرفت. وی در رابطه با ارز مسافرتی افزود:

افرادی که بلیط(حواله دریافت ارز) تهیه کرده اند، نگران نباشند. آن ها می توانند در روزهای پیش رو ارز خود را به همان نرخ قبلی دریافت کنند. اما به طور کلی از این به بعد ارز مسافرتی معنایی نخواهد داشت. در همین راستا فعالیت صرافی ها دیگر قاچاق و غیر قانونی نبوده و مردم می توانند ارز مسافرتی خود را از آن ها دریافت کنند. هر نرخی که در بازار ثانویه شکل می گیرد، حدود ۵ درصد بالاتر باید در صرافی ها قیمت گذاری شود. دولت نیز جریان پرداخت ارز مسافرتی را همواره رصد خواهد کرد.

ارز مسافرتی

همتی در ادامه از فعالیت بانک مرکزی و جلسات آن با صرافی ها و صادر کنندگان از روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه سخن گفت و در این رابطه اظهار داشت:

از فردا به صورت جدی جلسات خود را با صرافی ها و کسانی که صادر کننده هستند آغاز می کنیم. البته اجرای این بسته از روز سه شنبه ۱۶ مرداد ماه آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت که در بسته جدید ارزی، به تمامی صرافی های مجاز مجوز واردات ارز و طلا داده می شود. در واقع هر کسی که توان وارد کردن طلا را دارد می تواند این کار را در چارچوب ضوابط و قوانین کشور انجام دهد. این افراد از تعرفه و مالیات معاف خواهند بود. وی در پایان صحبت هایش از مردم درخواست کرد که دولت را همانطور که مردم ترکیه از دولتشان حمایت کردند، در اجرای بسته جدید ارزی یاری کنند. حال باید دید که آزاد شدن نرخ ارز مسافرتی چه تاثیری بر گردشگری کشور خواهد گذاشت.