سفر به سن پترزبورگ جام جهانی 2018 روسیه

سفر به سن پترزبورگ جام جهانی 2018 روسیه

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

سفر به سن پترزبورگ

سن پترزبورگ St. Petersburg با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو می باشد که در منتهی الیه شمال غرب این کشور و کناره شرقی دریای بالتیک Baltic Sea و رودخانه نوا Neva River واقع شده است. این شهر در ابتدا پتروگراد Petrograd نام داشت و پس از سرنگونی فرمانروایی تزارها به نام لنین، لنینگراد Leningrad نام گرفت و سپس با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به نام پیشینش بازخوانده شد. این شهر یکی از زیباترین مکان های روی کره زمین است و تقریبا تک به تک ساختمان های آن که با کانال های آب و پل های سبک باروک به هم متصل شده اند، جاذبه گردشگری به شمار می روند. بنابراین اصلا عجیب نیست که این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو مفتخر شده است. این شهر، یک شهر کاملا جادوییست؛ با فهرست بلند بالایی از جاذبه های گردشگری کم نظیر. موزه  که درون کاخ زمستانی  متعلق به سلسله رومانف قرار گرفته است، در بر گیرنده عالی ترین و قدیمی ترین کلکسیون هنری، گنجینه، اشیاء آنتیک و البته یک بنای بسیار زیبا می باشد. سن پترزبورگ به عنوان یکی از زیباترین شهر های جهان، تمامی موارد لازم و ضروری برای ساختن یک تجربه سفر فراموش ناشدنی برای شما را دارد. هنر سطح بالا، معماری بی نظیر، زندگی شبانه پر هیجان، تاریخ خارق العاده و سنت های غنی فرهنگی که سرچشمه به وجود آمدن برخی از بزرگ ترین و مهم ترین موارد ادبیات، موسیقی و هنر تصویری جهان مدرن بوده اند. از گرگ و میش اسرارآمیز “شب های سفید” White Nights تا تولیدات مهم باله و اپرا در شب های جادویی زمستان، شهر سن پترزبورگ در هر فصلی ، جاذبه ای دیدنی و افسون کننده برای ارائه به میهمانانش دارد. جام جهانی 2018 روسیه هم نزدیک است و  بازار تور روسیه گرم، بنابراین برای آشنایی بیشتر با شهر سن پترزبورگ، این مطلب تور مشهد را بخوانید.

روسیه

موزه Hermitage Museum | قصر Winter Palace

موزه آرمیتاژ یا هرمیتاژ Hermitage Museum  یکی از اصلی ترین مناطق دیدنی سن پترزبورگ به شمار می رود. موزه-کاخی که کلکسیونی با بیش از 3 میلیون اثر هنری از سرتاسر جهان را به نمایش گذاشته است. این موزه با آثار ارزشمندی از رامبراند Rembrandt، لئوناردو Leonardo، میکل آنژ Michelangelo، روبنز Rubens و سایر هنرمندان بزرگ تاریخ، حقیقتا یکی از بهترین و عالی ترین موزه های جهان محسوب می شود. با این که تورهای راهنمای این موزه نزدیک به 100 دلار هزینه بر می دارند، اما اطلاعات اضافه ای که در مورد بخش های مختلف این موزه در اختیار شما می گذارند خیلی بیشتر از این مبلغ ارزش دارد؛ ضمن این که می توانند شما را بلافاصله و مستقیما به بخش مورد علاقه تان یا به دیدن آثاری که دوست دارید ببرند. بلیط این مجموعه برای مردم روسیه 300 روبل و برای گردشگران خارجی در سفر به سن پترزبورگ 400 روبل می باشد؛ دانشجویان از هر جای دنیا می توانند به طور رایگان از این مجموعه بازدید کنند، به شرطی که کارت دانشجویی ارائه نمایند. بازدید از موزه در اولین پنجشنبه هر ماه نیز رایگان است.

Blinded-by-the-Light-Hermitage-Museum-St-Petersburg-Russia hermitage-st_petersburg

موزه روس Russian Museum

موزه روس Russian Museum یکی از مناطق دیدنی سن پترزبورگ هست و ارائه دهنده کلکسیون وسیعی از نقاشی ها و مجسمه های کشور روسیه. کسانی که موزه آرمیتاژ Hermitage Museum را موزه هنر غربی اروپایی می دانند و به آن علاقه ای نشان نمی دهند، می توانند از این موزه بازدید کنند؛ هر چند که بیشتر هنرمندانی که آثارشان در موزه روس Russian Museum به نمایش درآمده اند برای غیر روس ها ناشناخته هستند. ساختمان اصلی موزه که همان کاخ Mikhailovskiy Palace می باشد، نمایشگاه های اصلی موزه را برگزار می کند و همچنین نمایشگاه های موقت و دائمی مختلفی در کاخ های Stroganov Palace، Marble Palace و Mikhailovskiy Castle برپا می سازد. بلیط های هر کدام از این موزه ها به طور جداگانه و همچنین با هم به فروش می رسند؛ بازدید کنندگان روس 150 روبل و گردشگران خارجی در سفر به سن پترزبورگ 350 روبل

State-Russian-Museum-103022 The State Russian Museum

کاخ منشیکف Menshikov Palace

این قصر باروک که برای شاهزاده ی بزرگ منشیکف Menshikov طراحی شده، در سال 1721 تکمیل گشت و اولین ساختمان بزرگ سنگی سن پترزبورگ بود. این کاخ که به موزه مشهور آرمیتاژ Hermitage متصل بوده و برخی از آثار هنری اوایل قرن هجدهمی را به نمایش گذاشته است یکی از مناطق دیدنی سن پترزبورگ هست. فضای داخلی و بیرونی مجلل این کاخ با شکوه در کنار سنگ مرمرهای درخشان آن چشم های گردشگران را به نوازش در می آورند.

st_marys_assumption_church2_st_louis_mo st_marys_assumption_church2_st_louis_mo

قلعه پیتر و پل Peter and Paul Fortress

قلعه پیتر و پل Peter and Paul Fortress از مهم ترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ و کشور روسیه است. کلیسای پیتر و پل Peter and Paul Church در قسمت مرکزی این قلعه قراردارد که برج ناقوس این کلیسای ارتدوکس، بلندترین برج ناقوس در جهان به شمار می رود و البته یکی از مناطق دیدنی سن پترزبورگ. ورود به این قلعه زیبا رایگان است، اما برای ورود به کلیسا و نمایشگاه های برپا شده در قلعه می بایست بلیط تهیه کنید. درون این کلیسا، تمامی سزار های سلسله رومانف کشور روسیه از پیتر بزرگ  گرفته تا سایرین دفن شده اند. در روز های چهارشنبه تمام ساختمان های موزه بسته است ولی محوطه های حیاط به روی عموم باز می باشد. اگر قصد بازدید از این قلعه را دارید، سعی کنید ساعت 12 ظهر در آن جا حضور داشته باشید تا شلیک توپ های این قلعه که هر روز راس ساعت 12 ظهر اتفاق می افتد ببینید

photo22photo11

کلیسای جامع Our-Lady-of-Kazan Cathedral

کلیسای جامع کازان (بانوی ما) Our-Lady-of-Kazan Cathedral که در قلب سن پترزبورگ روسیه واقع شده است، یکی از مناطق دیدنی سن پترزبورگ و جاذبه های مهم تاریخی و معماری شهر سن پترزبورگ به شمار می رود. نزدیکی این بنا به کلیسای خون ریخته  باعث می شود گاهی توسط گردشگران نادیده گرفته شود، اما این کلیسای جامع ارتدوکسی یک جاذبه بسیار ارزشمند است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. این کلیسا یکی از مهم ترین بنا های تاریخی شهر سن پترزبورگ به شمار می رود و نمای خارجی زیبا و خیره کننده ای دارد که در ترکیب با فضای داخلی پر جزئیات و بی همتایش، آن را به یک جاذبه بی نظیر برای گردشگران تبدیل می کند. ورود به این کلیسا برای عموم آزاد می باشد. نزدیک ترین ایستگاه مترو : ایستگاه Nevsky Prospekt

saint_petersburg_koporye-kazansky_sobor_cathedral_our_lady st_petersburg_cathedral_of_our_lady_of_kazan_inside

کلیسای عروج مریم مقدس Church of the Assumption of Mary

کلیسای رستاخیز Church of the Assumption of Mary که یکی از مناطق دیدنی سن پترزبورگ هست در سال 1897 بر روی تپه ی سنت الیاس ساخته شده و دارای پنج گنبد با کاشی هایی به رنگ سبز است که بر روی بام بلند و صلیبی شکل آن قرار گرفته اند. بازسازی این کلیسا در سال 1996 آغاز شده و همچنان به دقت ادامه دارد.

st_marys_assumption_church2_st_louis_mo st_marys_assumption_church2_st_louis_mo

 

امنیت در سنت پیترزبورگ

برخی فکر می کنند شهر سنت پیترزبورگ به خطرناک بودن شهرت دارد که این مسئله اصلا درست نیست. این شهر بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی ، امنیت فوق العاده ای پیدا کرده است. البته احتیاط در هر شرایطی لازم است. بهتر است در هنگام شب سفر نکنید و اگر این کار را انجام دادید، از راه رفتن در کوچه ها و خیابان های تاریک بپرهیزید. ماشین های شخصی که در اطراف بارها مسافر کشی می کنند به هیچ وجه توصیه نمی شوند. در سفر به سن پترزبورگ توجه کنید که پایین شهر و بخش های غربی آن، ایمن ترین قسمت های سنت پیترزبورگ هستند. قانون کلی این است که هر چقدر از مرکز شهر دورتر شوید، خطر بیشتری وجود دارد.

خرید کردن

دستگاه های عابربانک و آژانس های مبادله ارز بسیاری در مرکز شهر سن پترزبورگ وجود دارند. همینطور هم تعداد زیادی سوپرمارکت 24 ساعته در این شهر موجودند. برای خریدن سوغاتی بهتر است به خیابان نوسکی پراسپکت Nevsky Prospekt در نزدیکی موزه آرمیتاژ Hermitage بروید. این خیابان که تقریبا عریض ترین و اصلی ترین و توریستی ترین خیابان شهر سنت پترزبورگ به شمار می رود ، یکی از تاریخی ترین خیابان های شهر سن پترزبورگ است که آثار تاریخی بی نظیری را در دل خود جای داده است و به خاطر معماری ظریف ساختمان هایش شهرت زیادی دارد.

بازار کهنه فروش های اودلنایا Udel’naya

این بازار از چندین بخش تشکیل شده است. ردیفی از غرفه های مکعبی شکل شیشه ای که اشیاء نو به فروش می رسانند بهمراه غرفه های بازار سرپوشیده که انواع مختلف اجناس را برای فروش گذاشته اند؛ سپس به غرفه های بخش روباز بازار می رسیم و در آخر، در بخشی که دست فروش ها بساط های خود را روی زمین پهن کرده اند، بازار به پایان می رسد. در بخش های میانی بازار، در سمت چپ آن، یک رستوران آسیای میانه ای با قیمت های مناسب و کباب، ششلیک و غذاهای خوش طعم دیگر قرار دارد. نزدیک ترین ایستگاه مترو : ایستگاه Udel’naya

رستوران های سن پترزبورگ

غذاهای ویژه کشور روسیه در جهان شهرت دارند و با کیفیت عالی در سرتاسر شهر سن پترزبورگ در دسترس هستند. اما غذاهای جالب از ملیت های متفاوت نیز در این شهر وجود دارد.

غذاهای آسیای میانه : این غذاها که شامل انواع کباب می شوند بسیار ارزان و خوش طعم هستند. بیشتر رستوران هایی که این غذا را ارائه می کنند بسیار کوچک هستند و به سختی می توان آنها را پیدا کرد. تعداد زیادی از این نوع رستوران در بازار سنوی Sennoy وجود دارد.

غذاهای گرجستانی : غذای گرجستان منحصر بفرد و خوش طعم است. رستوران های گرجی در سرتاسر شهر سن پترزبورگ پراکنده هستند. ممکن است کمی گران باشند؛ اما ارزش امتحان کردن دارند.

محل اقامت در سفر به سن پترزبورگ

هتل های متفاوت با سبک ها و طراحی های متفاوت و متناسب با سلیقه های مختلف در شهر سن پترزبورگ وجود دارند. اما تقریبا تمامی هتل های شهر سن پترزبورگ ، اینترنت وای فای رایگان و کامپیوتر در اختیار میهمانان خود می گذارند و کارت های اعتباری معتبر را می پذیرند.

وسایل نقلیه عمومی در سفر به سن پترزبورگ

سیستم مترو سن پترزبورگ، دومین سیستم مترو بزرگ، بعد از مسکو، در کشور روسیه است. مترو این شهر بسیار ارزان و پر کاربرد است و همچنین بخاطر تزیینات زیبای ایستگاه های آن، یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. عکاسی آماتور در این ایستگاه ها آزاد است، اما عکاسی حرفه ای ممنوع می باشد. قطارهای مترو سریع و بطور مداوم در جریان هستند. در ساعات شلوغی روز، معمولا بین قطارها تنها 30 ثانیه فاصله است. مترو از حدود 6 صبح تا نیمه شب به روی عموم باز است. تاکسی های سن پترزبورگ همیشه در دسترس هستند. وسایل نقلیه شخصی هم گاهی حکم تاکسی را پیدا می کنند. البته بهتر است مراقب باشید؛ بخصوص اگر مسافر دیگری در این خودروها هستند، هرگز سوار آنها نشوید. حتما قبل از سوار شدن در مورد کرایه توافق کنید و کرایه خود را تنها زمانی که به مقصد رسیدید بپردازید.

هتل های خوب با قیمت مناسب

مسافرخانه 1912 در نزدیکی ایستگاه قطار قرار گرفته است و فضای تمیز و بسیار زیبایی دارد. نزدیک ترین ایستگاه مترو : ایستگاه Gorkovskaya مسافرخانه Location Hostel در نزدیکی موزه آرمیتاژ Hermitage دارای کارکنان عالی و اتاق های تمیز و زیباست. اتاق ها دارای حوله رایگان، مایکروویو، یخچال و ماشین لباسشویی هستند.

 هتل های خوب با هزینه متوسط

هتل Herzen House که در مرکز تاریخی شهر قرار دارد، دارای اتاق هایی با طراحی های متفاوت، تلویزیون، حمام، تلفن و دستگاه خنک کننده است و پذیرش هتل به زبان انگلیسی صحبت می کنند. هتل Nevsky Forum Hotel که تنها پنج دقیقه از ایستگاه قطار مسکو فاصله دارد دارای 29 اتاق متفاوت است. تمامی اتاق ها دارای دوش و حمام، تلویزیون، دستگاه خنک کننده، یخچال و سشوآر هستند. این هتل همچنین دارای پذیرش 24 ساعته، امکانات جلسه و کنفرانس، امکانات حمل و نقل و گردش در شهر، ثبت ویزا و بخش شستشوی لباس ها می باشد.

 هتل های شیک و گران قیمت

هتل Alexander House یک هتل کوچک 4 ستاره در نزدیکی تئاتر مارینسکی Mariinsky (Kirov) Theatre و در کناره های کانال کروکوو Kryukov است. طراحی داخلی آن بسیار شیک و فضای آن بسیار صمیمی می باشد. هر یک از 19 اتاق این هتل به زیبایی طراحی و مبله شده اند. هتل The Brothers Karamazov در مرکز تاریخی شهر قرار دارد. این هتل به اندازه یک پیاده روی 20 دقیقه ای خوشایند تا خیابان نوسکی پراسپکت  فاصله دارد و از سه ایستگاه Vladimirskaya، Dostoyevskaya و Zvenigorodskaya تا این هتل، تنها 5 دقیقه فاصله است. این هتل در نزدیکی آپارتمان داستایووسکی Dostoyevsky که هم اکنون به یک موزه تبدیل شده است قرار دارد؛ خانه ای که این نویسنده مشهور روس، رمان “برادران کارامازوف” The Brothers Karamazov خود را در آن به رشته تحریر در آورده است. هتل Corinthia Hotel St Petersburg که حاصل بازسازی دو ساختمان قرن نوزدهمی بی نظیر است، دارای فضای داخلی بسیار شیک و مدرن است. این هتل که در قلب خیابان نوسکی پراسپکت Nevsky Prospect قرار دارد، دارای 388 اتاق و سوییت بسیار شیک می باشد. پذیرایی فوق العاده، خدمات عالی و فضای شیک این هتل، مثال زدنی است.

 

شب های سپید سن پترزبورگ

این شهر که از موقعیت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است، شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان به شمار می رود و هر سال در اوایل تابستان پدیده منحصر به فردی در آن روی می دهد که “شب های سپید” White Nights نام دارد. اگر چه این پدیده ی خارق العاده در چند شهر کشور روسیه اتفاق می افتد اما در شهر سن پترزبورگ، زیبایی باورنکردنی و متفاوتی نسبت به سایر شهرها دارد و آن را به مکانی درخشان، افسون کننده و بسیار رمانتیک تر از همیشه تبدیل می کند. در این پدیده ی منحصر بفرد، به علت وسعت مدار عرضی، طلوع و غروب خورشید به اندازه ای به هم نزدیک می شوند که خورشید دیگر نمی تواند در افق فرو برود. در نتیجه، همه مدت شبانه روز یا هوا روشن است یا گرگ و میش صبحگاهی وجود دارد که به همین علت شب های اوایل فصل تابستان در این شهر شب های سپید White Nights نام گرفته است. پدیده خارق العاده ای که یکی از مهم ترین و تماشایی ترین جاذبه های این کشور است. اگر قصد دارید به شهر سن پترزبورگ سفر کنید، سعی کنید این سفرتان را به اوایل فصل تابستان (دهم ژوئن تا دوم جولای) موکول کنید تا بتوانید از یکی از زیباترین و بی نظیر ترین جلوه های طبیعت، لذت ببرید.