سفر با قطار چه مزیت هایی دارد

سفر با قطار چه مزیت هایی دارد

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

مزایای سفر با قطار مناسب هر گردشگری است و بسیاری از افراد برای انتخاب وسیله سفر به سراغ قطار می آیند. سفر با هواپیما هر چند برای بسیاری از گردشگران و مسافت های طولانی توصیه می شود اما زمانی که در همان مسیر، امکان استفاده از قطار نیز وجود داشته باشد، مسافران زیادی به سراغ قطار می روند. حتی افرادی که ماشین شخصی دارند و می توانند با ماشین سواری سفر کنند، به علت مزیت های فراوان قطار را انتخاب می کنند. در کشورمان ایران نیز سفر با قطار طرفداران بسیاری دارد که از جمله بهترین آنها تور مشهد با قطار می باشد. از جمله بهترین قطارهای داخلی میتوان به قطار 5 ستاره فدک، قطار زندگی، نورالرضا، لوکس غدیر، غزال، سیمرغ، سبز و قطارهای 6 تخته مهتاب، پارسی و کویر و همچنین قطارهای تندرو و سالنی پردیس و قطار اتوبوسی صبا اشاره نمود.

قطار مسافری

سلامت در سفر

معطل شدن در صف های طولانی گیت بازرسی و البته صف های طولانی برای بررسی چمدان ها و بار از جمله مشکلات سفر با هواپیما می باشد. در این مواقع، بسیاری از مسافران کلافه می شوند، خسته می شوند و همچنین ممکن است که تا سوار شدن به هواپیما اتفاقات و برخوردهای ناگواری بین افراد رخ دهد. یکی از مزایای سفر به قطار از بین رفتن تمام این صف های طولانی و راحت تر سوار شدن به قطار است. حتی شما هنگام سوار شدن به قطار نیاز ندارید که در پشت صفی طولانی منتظر بمانید. قطار واگن های مرتبط به هم و چندین در ورودی دارد. همچنین بسیاری از افراد بلیط قطار خود را اینترنتی می گیرند تا از معطل شدن جلوی باجه فروش بلیط در ایستگاه راه آهن نیز خلاص شوند.

به این ترتیب تنها کافیست که با بلیط و مدارک شناسایی خود و چمدان هایتان به گیت ورودی مورد نظر بروید. بلیتتان را نشان مامور گیت دهید و برای سوار شدن به سمت قطار حرکت کنید. یادتان باشد که باید بلیط قطار خود را در جای مطمئنی نگه دارید. چرا که مامور قطار برای چک کردن آن به سراغتان می آید. روند سوار شدن به قطار در بسیاری از کشورها ممکن است از این هم کوتاه تر و راحت تر باشد و شما بدون هیچ شلوغی و مزاحمتی به راحتی سوار قطار شوید.

قطار فدک

راحتی در سفر

حرکت قطار بسیار روان و بدون لغزش است. در نتیجه بر خلاف ماشین، اتوبوس یا هواپیما معده شما را به هم نمی ریزد و احساس ماشین گرفتگی به شما دست نخواهد داد. همین موضوع به شما اجازه می دهد که نوشیدنی ها و غذاهای مورد علاقه خود را سفارش دهید. اگر پنجره های واگن ها را نیز ببندید حتی دیگر صدای حرکت چرخ های قطار بر روی ریل نیز شما را اذیت نخواهد کرد. می توانید دمای درون هر کوپه را تنظیم کنید. صندلی های درون قطار بسیار راحت تر از صندلی های اتوبوس یا ماشین است. همچنین طراحی آن ها به گونه ای صورت گرفته که افراد درون هر واگن می توانند رو به یکدیگر نشسته و با هم گفتگو کنند.

جدای از راحتی در سفر، آزادی در سفر نیز یکی از موارد مهم مزایای سفر با قطار است. قطارها برخلاف پرواز با هواپیماها، بدون هیچ گونه استرسی هستند. در سفر با قطار از لرزش های اولیه پرواز، استرس ناشی از صعود و فرود هواپیما و ضربه آن و تنگی و محکم بودن کمربند صندلی های هواپیما دور هستید. شما برای تمام طول مدت سفرتان، به صندلی میخکوب نشده اید.

از دیگر مزایای سفر با قطار امکان رزرو کوپه هایی با تخت خواب است. در این صورت اگر سفرتان را در هنگام شب انجام دهید، می توانید به راحتی بر روی تخت ها بخوابید و اصلا متوجه خستگی راه نشوید. صبح نیز بدون اتلاف وقت گردش خود را در شهر مقصد شروع کنید. در حقیقت جدای از راحتی، سفر با قطار، صرفه جویی در وقت نیز هست.

می توانید بلند شوید و در میان کوپه ها راه بروید و هر زمان که مایل بودید دوباره به کوپه و صندلی خود بازگردید. از آنجایی که کس دیگری وظیفه رانندگی کردن و هدایت قطار را به عهده دارد، در نتیجه شما به راحتی آزاد خواهید بود که برای خوردن غذا یا نوشیدنی بلند شوید و در قطار گردش کنید. چرتی بزنید و گاهی بدن خودتان را از خستگی سفر کش و قوس دهید و بکشید. همچنین مجبور نیستید وسایل الکترونیکی خود را به کناری بگذارید یا به صدای خدمه پرواز گوش دهید. می توانید با گوشی خود صحبت کنید و از تبلت و اینترنت آن استفاده کنید. به این معنی که قادر خواهید بود هر آنچه که دوست دارید انجام دهید.

قطار سیمرغ

امکان حمل چمدان های بزرگ و بارهای دیگر

در سفر با قطار می توانید چمدان های بزرگ و کوله پشتی با خود به داخل واگن ها ببرید. همچنین قطارهای اتوبوسی سرتاسر دنیا وجود دارد که مکان مجزایی برای جادهی چمدان ها دارند. از طرفی بسیاری از مسافران وگردشگران با موتور، دوچرخه یا ماشین سواری خود سفر می کنند و تصمیم می گیرند تا قسمتی از مسیر سفرشان را با قطار ادامه دهند. در نتیجه به راحتی می توان دوچرخه خود را به درون قطار آورد. حتی بسیاری از قطارها واگنی مجزا برای حمل بار و چمدان دارند که با پرداخت مبلغی می توانید وسیله نقلیه موتورسیکلت یا دوچرخه یا حتی ماشین خود را درون آن ها بگذارید.

قطار نور الرضا

قیمت بلیط قطارها

اولین مورد که می توان آن را اصلی ترین و مهم ترین قضیه در مزایای سفر با قطار دانست، بحث هزینه بلیط است. به عنوان مثال هر چند که هزینه بلیط قطار به نسبت اتوبوس و دیگر وسایل حمل و نقل گران تر است اما به نسبت بلیط هواپیما ارزان تر بوده و در نتیجه دومین انتخاب برای سفر است. همچنین بسیاری از خطوط راه آهن و مسیرهای قطارها، به مسافرانش امکانات رایگانی بر روی بلیط می دهند که باعث جذب بیشتر مسافر می شود. به عنوان مثال در اکثر کشورها، برای کودکان زیر ۲ سال هزینه بلیط رایگان و برای کودکان بین ۲ تا ۱۵ سال و بعضا تا 12 سال هزینه بلیط قطار نصف می شود. همچنین کمتر پیش می آید که قیمت بلیط قطارها گران شود.

یکی از مزایای دیگر سفر با قطار امکان سفر شبانه است. این موضوع به شما این اجازه را می دهد که با خرید بلیط قطار در یک واگن به راحتی در تخت های واگن ها بخوابید و صبح به مقصد برسید. در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه اقامت در هتل نخواهید بود و از این بابت، در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید.

رستوران قطار

دور از ترافیک بودن

یکی از مهم ترین و بهترین مزایای سفر با قطار دور نگه داشتن شما از ترافیک جاده ها، بزرگراه ها و ترافیک پشت عوارضی ها است. در اکثر سفرهای جاده ای زمانی که می خواهید وارد شهرهای بزرگ شوید، با ترافیک سنگین ورودی روبرو می شوید. این موضوع در هنگام خروج از شهرها نیز اتفاق می افتد. اما در سفر با قطار شما درگیر این موضوع نخواهید شد. به راحتی و نیم ساعت قبل از حرکت قطار مورد نظرتان در ایستگاه راه آهن حضور یافته و سوار قطار می شوید. در مقصد نیز به همین راحتی از قطار خارج شده و وارد شهر می شوید. حتی اگر ایستگاه های قطار تا مرکز شهر، مسافتی داشته باشد، می توانید از قسمت ورودی آن ها برای رسیدن به مرکز شهر، مترو، اتوبوس های شهری، تاکسی و ماشین کرایه ای بگیرید.

قطار غدیر

سرویس های بهداشتی تمیز و راحت

از دیگر مزایای سفر با قطار که راحتی بیشتری را برای مسافران به ارمغان می آورد، سرویس های بهداشتی قطار است. همچنین اگر مایل به استفاده از سرویس های درون هر واگن نیستید، می توانید از سرویس های بهداشتی ایستگاه های بین راه استفاده کنید. قطارها عموما در طول مسیر در ایستگاه های مختلف بین راه و برای مدتی معین توقف دارند. خوشبختانه بسیاری از این ایستگاه ها دارای امکانات متعددی همانند سرویس های بهداشتی، اتاق کودک و در کشورهای اسلامی نمازخانه هستند. فروشگاه و باجه های مختلفی نیز در این ایستگاه ها پیدا خواهید نمود.

درون قطارها نیز، واگنی به عنوان رستوران طراحی شده و به مسافران قطار سرویس دهی می دهد. می توانید در رستوران قطار و پس از سوار شدن سفارش غذا دهید. همچنین در هنگام خرید بلیط قطار می توانید گزینه های پذیرایی و ناهار و شام را هم انتخاب کرده و از همان ابتدا هزینه آن را با هزینه بلیط قطار پرداخت کنید.

سرویس بهداشتی قطار

نظرات در مورد سفر با قطار چه مزیت هایی دارد

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *