مبارزه با آلودگی هوا با دودکش غول پیکر

مبارزه با آلودگی هوا با دودکش غول پیکر

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

تنها شهری که به صورت جدی با مشکل آلودگی هوا مواجه است تهران نیست و دیگر شهرهای کشورهای صنعتی دنیا همانند چین نیز معضل جدی با این مسئله دارند.

این مسئله آنقدر در چین حاد است که سالانه بین ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر از مردم این کشور مرگ زودرس به دلیل آلودگی هوا دارند. دانشمندان چینی طی پروژه ای جدید در شهر شیان که یکی از شهرهای صنعتی و آلوده چین است، چین دودکشی 200 فوتی(60 متر) طراحی کرده است که به پاکسازی هوا و رفع آلودگی هوا کمک میکند.

برخلاف دیگر دودکشهای مکنده خود سبب آلودگی هوا نمیشود بلکه به عنوان سیستم تصفیه سازی هوای خارجی عمل میکند و مجهز به یک سیستم مکش هوای آلوده و تصفیه آن است. همچنین این دودکش غول پیکر بعد از مکیدن هوا با استفاده از فیلترهای تعبیه شده ذرات معلق موجود در آن را حذف می کند و هوای تمیز را به سمت آسمان پراکنده می کند.

سیستم تهویه نصب شده داخل این دودکش با انرژی خورشیدی کار میکند و از فیلترهای سبک تشکیل شده است. طراحی این دودکش به گونه ای است که ذرات کاملا ریز کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر را نیز جذب میکند و کمک شایانی به سلامتی گروه های پرخطر، سالمندان، بیماران قلبی – عروقی و کودکان میکند.

دودکش رفع آلودگی هوا