مخوف ‌ترین زندان‌های دنیا | اماکنی که آرزو می کنید که نمی دیدید

مخوف ‌ترین زندان‌های دنیا | اماکنی که آرزو می کنید که نمی دیدید

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

امروز در این مقاله به دنیای مخوف ترین زندان‌های به جای مانده در جهان سری می زنیم و با حال و هوای این ساختمان های خوف انگیز بیشتر آشنا می‌شویم. می‌توان گفت که تاریخ احداث زندان‌ ها به تاریخ زندگی متمدنانه‌ی بشر می‌رسد و در این راستا زندان‌ها همواره محلی برای دورنگه داشتن مجرمان و ممانعت از آسیب‌های احتمالی وارده از جانب آن ها بوده اند. با تور مشهد در ادامه همراه باشید.

 

 1- Tower of London

این برج سلطنتی یکی از قدیمی ترین زندان ها در دنیا می باشد که از سال 1100 تا اواسط قرن بیستم به عنوان یک زندان فعال مورد استفاده و بهره برداری قرار می گرفت، امروزه یکی از خاص ‌ترین نقاط گردشگری در لندن محسوب می‌شود و به طور مرتب از جانب انواع تورمسافرتی مورد بازدید قرار می‌گیرد. این زندان لقب مخوف‌ترین و اسرار‌آمیز ترین زندان بریتانیا را به خود اختصاص داده است.

زندان

 2- Alcatraz

این زندان به طور حتم یکی از مخوف‌ترین زندان‌ها در کل ایالت متحده‌ی آمریکا است. این طور گفته می شود که این زندان کمترین شانس را برای فرار در اختیار زندانیان قرار می داده، اما این در حالی است که  36 نفر زندانی با جرم های فوق خطرناک از این زندان خارج شدند که البته 6 نفر به ضرب گلوله کشته شدند، 23 تن از آنها دوباره  دستگیر شدند، 2 تن از مجرمان در دریا غرق شدند و اثری از 5 زندانی باقی مانده پیدا نشده است. این زندان اسرار آمیز در جزیره‌ای نه چندان بزرگ بنا شده و اطراف زندان را آبهای منجمد و یخ زده‌ی سان فرانسیسکو احاطه کرده است. این زندان مخوف در حال حاضر یکی از جاذبه‌های گردشگری آمریکا است.

زندان

زندان

 3- Chateau d’If

این زندان از سال 1634 تا اواخر قرن 19 به عنوان یکی از مخوف‌ترین زندان‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شده و اصولا محلی برای نگهداری زندانیان سیاسی و فعالین مذهبی بوده است. اگر فیلم فوق العاده‌ی کنت مونت کریستو را تماشا کرده باشید، به طور حتم با حال و هوای این زندان هم تا حدی آشنا هستید. در آن زمان رسم بر این بوده که زندانیان بنا بر طبقه و موقعیت اجتماعی می‌توانستند از مزایا و رفاه بیشتری در زندان بهره مند شوند، اگرچه اغلب اوقات برای بهره‌مندی از آسایش بیشتر ملزم به پرداخت هزینه بوده‌اند. درهای این زندان در سال 1890 به روی مردم گشوده شد و از آن زمان تا به حال به عنوان یکی از مناطق گردشگری مورد بازدید اکثر تورهای مسافرتی قرار گرفته است.

زندان

 4- Devil’s Island

زندان Devil’s Island در حال حاضر به عنوان یکی از مقاصد توریستی و دیدنی منطقه محسوب می‌شود. این زندان نخستین بار در سال 1852 به دستور ناپلئون سوم شروع به فعالیت کرد و یکی از مخوف ‌ترین زندان‌های تاریخ محسوب می‌شود. این زندان در طول 94 سال فعالیت خود محل نگه داری زندانیان سیاسی و همچنین مجرمان خطرناک بوده است. فرار از این زندان با توجه به رودخانه‌ی خروشانی که در حوالی آن جاری است و جنگل‌های انبوه، کاری غیر ممکن بوده است.

زندان