همه چیز درباره بلیط چارتری

همه چیز درباره بلیط چارتری

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

درباره بلیط چارتر بیشتر بدانید

اگر خیلی اهل سفر رفتن و مسافرت باشید، احتمالا تا به حال اسم بلیط چارتری را زیاد شنیده اید. در واقع قیمت بلیط های چارتر بستگی به شرایط سفر دارند و در نتیجه می توانند ارزانتر یا گرانتر باشند. اما بلیط چارتر چیست و چه فرقی با بلیط معمولی دارد؟ با تور مشهد همراه باشید تا در مورد این نوع بلیط بیشتر بدانید:

بلیط چارتری | سفر

درباره چارتر (Charter)

کلمه ی چارتر به معنای دربست کردن است. چارتر را ما درباره ی پروازها زیاد شنیده ایم اما بد نیست بدانید فقط برای پرواز استفاده نمی شود و برای هتل ها و حتی وسایل حمل و نقل هم استفاده می شود. در واقع گاهی بعضی از شرکت ها و آژانس های هواپیمایی، همه یا تعدادی از صندلی های هواپیما را برای مدت طولانی و یا کوتاه اجاره می کنند و این کار به سود است. اگر بخواهیم خیلی ساده تر بگوییم، چارتر چیزی مثل «خرید عمده نسبت به خرید تکی» است و در هزینه ها به مقدار چشمگیری کم می کند.
آژانس های گردشگری ای هستند که این نوع بلیط ها را می فروشند. در واقع آنها مدت مشخصی مثلا چند ماه یا حتی یکسال، صندلی های مسیرهای هوایی مورد نظرشان را اجاره می کنند و بعد بلیط این پروازها را به مسافرانی که در آن مسیر هستند، می فروشند. این به آن معناست که شما (مسافر) لازم نیست که بلیط هواپیما را به طور مستقیم از هواپیمایی بخرید، در این شرایط طبیعی است که قیمت بلیط را هم هواپیمایی تعیین نمی کند بلکه اژانس چاتر کننده مشخص می کند.

چرا قیمت بلیط چارتری تغییر می کند؟

شاید از خودتان بپرسید با این اوصاف، چرا باید قیمت بلیط چارتری مثلا به مقصد گرجستان در یک ماه، متفاوت با دو ماه دیگر باشد؟ جواب سوال این است که در واقع، کاهش یا افزایش قیمت بلیط چارتر کاملا بستگی به شرایط دارد. مثلا بعضی از مسیرهای پروازی مانند استانبول همیشه و در همه ی مواقع سال، مسافر دارد اما بعضی از مسیرها ممکن است فقط در ماه های خاصی مسافر داشته باشد و به همین دلیل، ممکن است در بعضی از مواقع به هر دلیلی پرواز چارتر خالی بماند، در نتیجه آژانس چارتر کننده متحمل هزینه می شود. به همین دلیل است که قیمت بلیط چارتری بالا و پایین می شود.

چارتر چیست

مزایا و معایب بلیط چارتری

یکی از بزگرترین مزیت هایی که بلیط چارتر دارد، قیمت آن است. ممکن است شما بتوانید یک پرواز را با نصف قیمت واقعی آن خریداری کنید که این موضوع مخصوصا در فصل های لو سیزن(غیر پیک) خیلی احتمال بیشتری دارد. بعضی ازمواقع، شرکت های گردشگری برای بدست اوردن هزینه های چارترشان، بلیط هایشان را با سود کم می فروشند، بنابریان این می تواند یک معامله برد- برد باشد. در واقع با اینکار هم صندلی های اجاره ای هواپیما خالی نمی ماند و هم شما با هزینه ی کمتری نسبت به هزینه ی واقعی، آن بلیط را خریداری کرده اید.
یکی دیگر از مزیت های بلیط چارتر این است که تاریخ پرواز معلوم است، بنابرین دیگر نیازی به نگرانی درباره زمان حرکت یا مشکلاتی مثل کمبود جا نیست.
اما همانطور که در بالا گفته شد، همیشه هم بلیط های چارتری ارزانتر از بلیط معمولی نیستند. بعضی از مواقع مانند مثلا ایام عید نوروز که سفر بیشتر می شود، مسلما این بلیط ها به راحتی فروخته می شوند و در نتیجه برابر با قیمت بلیط های معمولی است و یا حتی ممکن است از آن گرانتر باشد. در مورد عیب این نوع بلیط ها هم باید گفت که بزرگترین عیب آن، این است که نمی توانید بلیط را استرداد کنید و یا حتی اگر در شرایطی این امکان را داشته باشید، جریمه ی آن انقدر بالاست که تقریبا معادل هزینه خود بلیط است!

خدمات مسافرتی بیست گشت آریا: https://20gasht.com