پارک طبیعی (دره) هفت حوض مشهد

پارک طبیعی (دره) هفت حوض مشهد

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 2,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مشهد که در دل کوه های خلج جا داره پارک هفت حوض میباشد که در حدود ۷ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. بعد از طی این مسافت باید ماشین را پارک کرده و باقی مانده مسیر که ۲ کیلومتر است رو پیاده طی کنید. پارک طبیعی هفت حوض مشهد شامل ۷ حوضچه طبیعیِ که آب در آنها جریان داره و بعضی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک وسعت دارد می باشد. آب بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگتر می ریزد و رودخانه مسیرش را ادامه می دهد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق از در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.

پارک هفت حوض مشهد
برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد که همان پارک طبیعی هفت حوض مشهد می باشد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کنید. بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده، به دوراهی می رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدید تا به میدان مانندی برسید. به دلیل و جود سنگ های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه فراهم نمود. به گردشگران توصیه می شود حتی المقدور و به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده کنید و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و… به همراه داشته باشید.

بکر و دست نخورده بودن پارک هفت حوض مشهد، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکمفرماست آرامش عجیبی به شما هدیه می کند؛ تنهاصدای جریان آب، گوش ها را نوازش می دهد و اوقات خوشی را برای مسافران تور مشهد فراهم میاورد.

تصاویر پارک هفت حوض مشهد

آدرس و موقعیت پارک هفت حوض مشهد روی نقشه

نظرات در مورد پارک طبیعی (دره) هفت حوض مشهد

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *