در هنگام پرواز چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

در هنگام پرواز چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

پرواز با بدن ما چه می کند

پرواز در آسمان آبی در جهان امروز یکی از معمول ترین کارهایی است که انجام می دهیم، اما هر چقدرم مسافرت هوایی کار هیجان انگیزی باشد بدن ما برای پرواز طراحی نشده است در حقیقت پرواز با هواپیما باعث ایجاد مشکلاتی مثل شوک بر روی بدن ما می شوید، اگر کنجکاو شدید که بدانید پرواز با بدن ما چه می کند در ادامه با 20gasht.com همراه باشید.

کابین هواپیما

در پرواز بدن کم آب می شود

تا حالا به این فکر کردید که سیستم تهویه چگونه در کابین هواپیما کار می کند؟ آن ها  نمی توانند هوا را از بیرون پمپاژ کنند به همین دلیل هواپیماها هوا را از موتور به داخل می آورند که این باعث خشکی هوای کابین می شود. این مشکل فقط باعث تشنگی نمی شود بلکه بی آب شدن بدن، ریسک ابتلا به سرما خوردگی و بیماری های تنفسی را بالا می برد و حتی می تواند در کسانی که بیماری ها آسمی شدید دارند کشنده باشد، به همین دلیل حتما همراه خود آب کافی و کرم های مرطوب کننده داشته باشید و حتی اگر هر کدام را به قیمت ۱۵ دلار در کوسک های فرودگاه می فروشند حتما آن ها خریداری کنید.

کم آبی در کابین

در پرواز خون در پاها جمع می شود

هر کسی که در طول پرواز کفش های خود را در می آورد دردی را که در پوشیدن دوباره کفش ها بهش دست می دهد را تجربه کرده است. وقتی پرواز می کنیم پاهای ما ورم کرده و پف می کند که این به دلیل این است که در حین پرواز خون از جاهای دیگر بدن ما به آرامی در زیر پاها جمع می شود اما این به دلیل مشکلات ارتفاع زیاد نیست بلکه برای این است که در پرواز جای پای کافی نداریم، می توانید با پوشیدن لباس های گشاد و گاهی ایستادن در هواپیما از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید، شلوارهای جین چسبان هر چقدرم که زیبا به نظربرسند اما مناسب برای گردش در میان ابرها نیستند. مشکلات گردش خون از بزرگ ترین چالش هایی است که گروهی از افراد را درگیر می کند، مسافرت های هوایی می تواند در افراد مسن تر و کسانی که به تازگی عمل جراحی داشته اند لخته های خونی ایجاد کند، لخته های خونی مساله خیلی جدی ای است به همین خاطر در طول پرواز مراقب باشید، ترومبوز سیاهرگی عمقی (تشکیل لخته خون در دیواره داخلی یک سیاهرگ عمقی) می تواند بدترین سوغاتی باشد که از سفر خود به خانه می برید.

در هنگام پرواز حس چشایی از بین می رود

غذاهای هواپیما بی مزه است یا ما آن ها را بی مزه احساس می کنیم؟ ممکن است شرکت های هواپیمایی در جنبه های دیگر با مسافران خوب تا نکنند اما غذاهایی که آن ها به ما می دهند بی مزه نیستند بلکه بدن ما در فهیدن مزه غذاها دچار مشکل می شود و اگر همان غذا را بر روی زمین بخوریم به نظرمان خوشمزه می آید. شرایط در هواپیماهای مدرن به گونه ای است که حس چشایی و بویایی ما را با مشکلاتی روبرو می کند. هواپیماها را پرفشار می کنند تا ما در حین پرواز نیازی به ماسک اکسیژن نداشته باشیم اما باز هم فشار داخل هواپیما از فشار روی زمین کمتر است و به این مشکل این را هم اضافه کنید که هوای کابین خیلی خشک است و حس چشایی ما نمی تواند در این شرایط مثل وقتی که روی زمین هستیم کار کند. اما مقصر اصلی غذای بی مزه هواپیما ها بینی ماست، ۸۰ درصد حسی که ما آن را چشایی می نامیم از بو کردن ایجاد می شود، بینی ما برای کار کردن در هوای خشک و محیطی با فشار پایین طراحی نشده است و به همین دلیل نمی تواند مثل وقتی که بر روی زمین است بو را تشخیص دهد. مطالعات نشان می دهد که سر و صدای توی کابین هواپیما هم در حس چشایی ما ایجاد مشکل می کند، پس اگر دفعه بعد از مزه غذای هواپیما خوشتان نیومد خدمه هواپیما را مقصر ندانید مقصر اصلی خود هواپیماست.

غذا در هواپیما

 

نظرات در مورد در هنگام پرواز چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *