اینجا محل تفریحات و خوش گذرانی های لوکس و گران تهرانی هاست

اینجا محل تفریحات و خوش گذرانی های لوکس و گران تهرانی هاست

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,50 از 5 ( 2 رای )
Loading...

چرا پیست بین المللی دیزین؟

– امکان ورزش ها و فعالیت های مفرح و هیجان انگیز، همچون اسکی، اسنو برد، اسنومبیل، تیوپ سواری و … در این مجموعه فراهم می باشد و می توانند روزی خوش را برایتان به ارمغان بیاورند.

– آب و هوای بسیار مناسب در چهار فصل سال و تعداد زیاد روزهای آفتابی در کنار امکانات مناسب و سهولت دسترسی، مجموعه ی دیزین را به یکی از مقاصد توریستی مهم در سطح ایران و خاورمیانه تبدیل کرده است.

– به جز امکانات اسکی، وجود تسهیلات خاص برای عموم مردم سبب شده تا این پیست مقصد خوبی برای خلق یک آخر هفته ی متفاوت در کنار خانواده و دوستان باشد. در ادامه با تور مشهد همراه باشید.

پیست دیزین
دیزین

در مسیر پیست بین المللی دیزین…

برای رسیدن به پیست بین المللی دیزین دو راه پیش رو دارید که هریک از آنها از جاده ی پر پیچ و خم کوهستانی عبور می کنند. پیچ های جاده با کم کردن سرعتتان فرصت بیشتری را برای تماشای زیبایی های طبیعت به شما می دهند و تجربه ای خاص را نصیبتان می کنند. با پشت سر گذاشتن پیچ ها هربار، جاده با تصاویری تازه غافلگیرتان می کند و وجودتان را سرشار از لذتی وصف نشدنی می سازد.

فرقی نمی کند که کدام یک را برای رسیدن به دیزین انتخاب کنید؛ جاده چالوس یا محور شمشک به دیزین را. در هر یک از این جاده ها، جلوه های طبیعی در قالب آبشار، رودخانه و درختان سرسبز و مناظر روستایی دل نشین به چشمتان می آیند و شما را غرق در تماشای خود می کنند. شاید وسوسه شوید تا با لحظه ای توقف تصویری از آنها ثبت کنید و یا آنها را به خاطر بسپارید.

اما هر چقدر هم توقف کنید باید در نهایت از این تصاویر و دیدنی های طبیعت دل بکنید و خودتان را به مقصدی هیجان انگیز برسانید؛ جایی غرق در سرما و برف که قرار است وجودتان را گرم کند و خاطرات شیرینی را برایتان به جای بگذارد…

پیست دیزین

دیزین | مهم‌ترین پیست اسکی ایران

لذت برف و سرما خیلی ها را روانه ی دامنه ی کوه های البرز و یکی از مقاصد پرطرفدار زمستانی ایران می کند که با کسب تاییدیه برای برگزاری مسابقات رسمی توسط فدراسیون جهانی اسکی، به عنوان نخستین پیست بین المللی ایران شناخته شده است و امروزه یکی از مهم ترین پیست های اسکی ایران و منطقه خاورمیانه به شمار می رود. منظره ای کوهستانی و پوشیده شده از برف بهانه ای می شود تا بسیاری در این منطقه گرد هم آیند و روزی را در آن سپری کنند.

این منطقه ی کوهستانی در پایین ترین نقطه ۲۶۵۰ متر و در بلندترین قسمت ۳۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در جای جای خود امکاناتی را برای خلق یک روز مفرح در خود جای داده است.

پیست دیزین
پیست دیزین

دیدنی ها و تفریحات

در پیست بین المللی دیزین، در فصل زمستان انتخاب های زیادی برای تفریح پیش روی شما قرار می گیرد که البته برای استفاده از آنها باید هزینه های جداگانه بپردازید. ممکن است در هر روز از سال به دلیل شرایط آب و هوایی، امکان پرداختن به برخی از این تفریحات وجود نداشته باشد پس پیش از رفتن به این پیست از دایر بودن امکانات تفریحی اطمینان حاصل کنید.

این تفریحات عبارتند از:

1- اسکی و اسنو برد

اسکی و اسنوبرد از هیجان انگیز ترین و مشهورترین ورزش های زمستانی هستند که بسیاری را برای تجربه ی هیجان به سوی خود جلب می کنند. در پیست دیزین می توانید اسکی روی برف و اسنو برد را در مسیری ۷٫۵ کیلومتری را تجربه کنید.

به سبب موقعیت خاص و نکات مثبت پیست دیزین از نظر شیب و طول مسیر، این پیست بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وجود چندین پیست اسکی برای مبتدیان و حرفه ای ها آن را به یکی از مقاصد پر طرفدار اسکی تبدیل می کند.

این پیست به دلیل ویژگی های خاص، میزبانی مسابقات را در سطوح ملی و بین المللی بر عهده می گیرد و در آن ورزشکاران حرفه ای برای رقابت گرد هم می آیند.

پیست دیزین
پیست دیزین

تصاویری از مسابقات حرفه ای

دیزین
دیزین

2- اسنو پارک

برخی از اسکی بازان حرفه ای، پا را از یک ورزش روزمره فراتر گذاشته و با اضافه کردن چندین حرکت نمایشی، یکی از تفریحات پرهیجان را خلق کرده اند. در بخشی از پیست دیزین، محلی به این عزیزان اختصاص یافته که امکان انجام حرکات نمایشی را برایشان ممکن می کند تا بتوانند تفریحی سرشار از لذت و هیجان را تجربه کنند.

پیست دیزین

3- خوشگذرانی در برف و سرما

بعضی وقت ها که هوس یک برف بازی کودکانه و یا ساختن یک آدم برفی به سرتان زد می توانید لباس های گرمتان را بپوشید و راهی دیزین شوید. در آنجا می توانید ساعاتی را به دور از دغدغه های روزمره حسابی خوش بگذرانید و دوستان جدیدی هم پیدا کنید.

پیست دیزین

4- فان پارک

دیزین فقط مخصوص ورزشکاران و اسکی بازان نیست بلکه خانواده ها هم می توانند به این پیست بروند و از بودن در طبیعتی زمستانی لذت ببرند. در قسمتی به نام فان پارک، تفریحاتی همچون تیوپ سواری روی برف برای این دسته از طرفداران برف و سرما ایجاد شده است که می توانند لحظات خوشی را در آن بگذرانند. وجود مجسمه های برفی، پخش موزیک و امکانات صرف چای و قهوه فضایی مناسب گروه های خانوادگی و دوستانه را فراهم کرده و خاطرات خوشی را به آنها هدیه می دهد.

پیست دیزین
پیست دیزین

5- اسنومبیل

احتمالا در برنامه های تلویزیونی و مسابقات زمستانی خودروهای موتوری و تک سرنشین را دیده اید که به سرعت بر روی برف حرکت می کنند و پیش می روند. این خودروها اسنومبیل هستند که به جای سورتمه ها طراحی شدند و در چشم بر هم زدنی جای آنها را گرفتند. سوار شدن بر این وسایل شور و هیجان خاصی را به دنبال دارد که برای تجربه اش می توانید به پیست دیزین بروید و تجربه ای تازه را برای خودتان رقم بزنید.

پیست دیزین
پیست دیزین

6- پیست وی.آی. پی

خیلی از افراد طرفدار اسکی هستند اما نمی خواهد در شلوغی پیست دیزین این ورزش را تجربه کنند و یا به سبب موقعیت اجتماعی خاص خود تمایلی ندارند که در میان جمعیت دیده شوند. این دسته از افراد هم می توانند به پیست دیزین بروند و از امکانات پیست ویژه یا وی. آی . پی استفاده کنند. استفاده از این پیست مزایای زیر را به همراه دارد:

پارکینگ مجزا

اسکورت و کمک در حمل وسایل

اسکورت امنیتی

پذیرایی صبحانه و ناهار در رستوران

۳۰ درصد تخفیف اسنومبیل

تله کابین ویژه

ورودی مجزا

لاین اسکی مجزا

پیست دیزین

7- عکاسی

مناظر برفی و چشم اندازهای کوهستانی فرصت خوبی برای ثبت عکس هایی کم نظیر است که با هر بار دیدنشان می توانید خاطره ی خوش سفرتان را زنده کنید.

پیست دیزین

امکانات رفاهی

امکانات زیر در دیزین در اختیار شما قرار دارند تا بتوانید به راحتی لحظات خوشی را در این مجموعه سپری کنید:

 چهار تله کابین شاله، قله، دره و چمن.

دو تله سیژ قله و چمن

هفت تله اسکی بشقابی شامل دوبل مایر، سی چال، گوزنی، پشت ویل، مبتدی و چمن و تله اسکی چکشی

دو هتل

نوزده کلبه (شاله)

پنج رستوران

پارکینگ مناسب

فروشگاه های فروش و اجاره لوازم اسکی

مدرسه اسکی

پیست دیزین
پیست دیزین

تاریخچه پیست دیزین

در سال‌های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ بود که برای اولین بار یک گروه خارجی که با سرپرستی آقای کاظم گیلانپور، قهرمان و مربی اسکی وقت، به دنبال اکتشاف معدن در بخش البرز مرکزی بودند به این محل برخورد کردند و آن را برای ورزش اسکی مناسب دانستند.

با نصب یک دستگاه تله اسکی سیار در گردنه دیزین در سال ۱۳۴۳، از این مکان برای این منطقه برای تمرین خارج از فصل تیم ملی اسکی استفاده گردید. در ادامه در سال ۱۳۴۴  تله سی یژ برقی شمشک نصب و راه‌اندازی گردید و بازدید رئیس فدراسیون اسکی از منطقه دیزین، طرحی برای تبدیل این مکان به یک مجموعه اسکی در هیئت دولت مطرح گردید. با تصویب طرح، کارهای زیر بنایی از جمله احداث جاده از سمت معدن زغال سنگ آرسین آغاز شد و در نهایت در سال ۱۳۴۶، وارد مرجله ی عملیات اجرایی گردید و کارهای زیر تا سال ۱۳۴۷ و ۱۳۴۸ در آن انجام شد:

نصب یک خط تله سی یژ به طول ۲۴۰۰ متر در قسمت دره تا پارکینگ بالا

ورود اولین تله کابین به ایران (تله کابین شاله)

ایجاد رستوران شاله

نصب تله اسکی مبتدی

نصب تله کابین قله

در نهایت با تلاش های کارشناسان و متخصصان این مجموعه در سال ۱۳۵۱ برای علاقه مندان به ورزش اسکی آماده گردید و درسال ۱۳۸۵ بعد از نزدیک به سه دهه فعالیت، با سرمایه گذاری بخش خصوصی، مجددا فعالیت هایی برای توسعه ی این مجموعه انجام شد. در سال ۱۳۷۲ با نظر فدراسیون جهانی اسکی و همکاری متخصصان این رشته طر ح احداث پیست اسکی روی چمن نیز مورد قبول قرار گرفت و با زدن کلنگ احداث، ساخت آن آغاز گردید.

پیست دیزین

آب و هوا

مجموعه بین المللی دیزین در زمستان ها با میانگین دمای ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر با تعداد روزهای آفتابی زیاد جزء مناطق با آب و هوای بسیار مناسب برای ورزش های زمستانی به شمار می رود و در تابستان دمای آن به حداکثر ۲۰ درجه سانتی گراد می رسد.

پیست دیزین

بهترین فصل سفر

دیزین جزء پیست های بسیار خوب ایران می باشد که بیشترین زمان را برای اسکی بازان از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه فراهم کرده است. اما تصور نکنید که در سایر فصول سال نمی توانید به این پیست بروید بلکه بهتر است بدانید در چهار فصل سال بسیاری راهی این مجموعه می شوند تا از سایر امکانات آن استفاده نمایند. امکاناتی که در مطلبی جداگانه در باره ی انها سخن خواهیم گفت.

پیست دیزین
پیست دیزین
پیست دیزین

کجا بمونیم

در مجموعه ی دیزین دو هتل و چندین کلبه برای اقامت وجود دارد. همچنین می توانید از شهرهای اطراف همچون کرج و تهران برای اقامت استفاده کنید.

پیست دیزین

ملزومات سفر

برای رفتن به این پیست لباس گرم و کفش مناسب به همراه داشته باشید. همچنین در وسیله ی نقلیه ی خود زنجیر چرخ، پتوی مسافرتی، تنقلات و خشکبار نیز بگنجانید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، با دردسر مواجه نشوید.

اگر تجهیزات اسکی ندارید می توانید در پیست آنها را اجاره کنید و مورد استفاده قرار دهید.

پیست دیزین

اطلاعات بازدید

هزینه ی استفاده از امکانات پیست دیزین به جز تفریحات خاص شرح زیر می باشد:

هزینه برای اسکی بازان

چهارشنبه تا جمعه و روزهای تعطیل: ۱۲۶۰۰۰ رتومان

شنبه تا سه شنبه: ۱۰۶۰۰۰ تومان

هزینه برای گردشگران غیر اسکی باز

روزهای تعطیل: ۵۵۰۰۰ تومان

روزهای عادی: ۴۱۰۰۰ تومان

علاوه بر هزینه های بالا، برخی ترجیح می دهند از این مجموعه کارت فصل تهیه کنند و با تخفیف از این امکانات استفاده نمایند. البته هزینه ی این کارت فصل ها هنوز اعلام نشده است.

بلیط ورود به پیست و استفاده از تله کابین در قسمت پارکینگ قابل تهیه می باشد و تنها در صورتی که قصد ورود به پیست و استفاده از تله کابین را دارید باید آن را تهیه کنید. پس از تهیه بلیط می توانید با تله کابین به هر یک از بخش های پیست بروید و تفریحات زمستانی مورد نظر خود را تجربه کنید.

به خاطر داشته باشید که در برخی ایام سال ممکن است وجهی را بابت ورود به پارکینگ از شما دریافت کنند که میزان مشخصی ندارد.

پیست دیزین

راه دسترسی

آدرس

استان البرز، شهرستان کرج، منطقه گاجره

راه دسترسی

پیست دیزین در فاصله ۱۲۳ کیلومتری از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتری از مسیر شمشک قرار دارد. برای رسیدن به این مجموعه می توانید از دو مسیر استفاده کنید:

* جاده کرج چالوس: با ورود به این جاده و طی ۶۵ کیلومتر، بعد از گچسر چشمتان به یک جاده فرعی خواهد افتاد که با تابلوی راهنما شما را به سمت پیست دیزین راهنمایی می کند. با ورود به جاده فرعی و گذر از کنار روستای ولایت رود به دیزین می رسید.

* مسیر تهران-شمشک – دیزین: در این مسیر باید از لویزان تهران به سمت فشم حرکت کنید و راه میگون را در پیش بگیرید. با ادامه مسیر به پیست شمشک و پس از ۳۰ دقیقه رانندگی به بالاترین نقطه دیزین می رسید. معمولا تردد کمتری از این مسیر صورت می گیرد اما در زمستان حتما از بسته یا باز بودن آن اطمیان حاصل کنید.

فاصله از مرکز استان و شهرهای اطراف

کرج: ۸۸ کیلومتر

تهران: ۸۰ کیلومتر

پیست دیزین
پیست دیزین

دیدنی های اطراف

مسیری که شما را به دیزین می رساند بهترین راهنما برای گشت و گذارهای بعدی شما خواهد بود. آبشارهای متعدد، روستاهایی بکر و دیدنی و جاده ی کوهستانی همه و همه می توانند خوش گذرانی تازه ای برای شما رقم بزنند.

جاده چالوس
جاده چالوس

پیشنهادات کارناوالی

با فرا رسیدن زمستان خودتان را برای سفر محدود نکنید. همیشه مقاصدی هستند که زیبایی های این فصل سرد را به بهترین شکل به شما نشان دهند.

مراقب طبیعت باشید و با زباله هایتان خاطرش را نیازارید.

در رانندگی در جاده های کوهستانی بسیار مراقب باشید و عجله را فراموش کنید.

پیست دیزین

سخن آخر

آیا تا به حال به پیست بین المللی دیزین رفته اید؟

چه مقاصد زمستانی دیگری را می شناسید؟

نظرات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید…

در پایان از زحمات جناب آقای سرپوشی برای ارائه ی اطلاعات و تصاویر امکانات جدید پیست دیزین سپاسگزاریم.

منبع: کارناوال