مزایای بیمه مسافرتی

مزایای بیمه مسافرتی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,50 از 5 ( 2 رای )
Loading...

بیمه نامه مسافرتی یک نیاز ضروری

داشتن بیمه نامه مسافرتی یکی از موارد ضروری برای سفرهای خارجی است که در بر برخی از کشورها نظیر آن هایی که عضو اتحادیه شینگن هستند داشتن بیمه نامه یک امر مهم و ضروری جهت صدور ویزا می باشد. تصور کنید که شما در سفرتان به یک کشور خارجی درگیر بیماری شوید که هزینه های بالایی دارد مطمئنا سفر به کام شما تلخ خواهد شد. ما در این مطلب قصد داریم تا درباره بیمه نامه مسافرتی صحبت کنیم پس با تور مشهد همراه باشید.

بیمه مسافرتی

تصور کنید شما در سفرتان به دندان درد مبتلا شوید قطعا هزینه هایی که روی دستتان می گذارد، کمرشکن است. توجه به این نکته که هزینه های مربوط به درمان در کشورهای خارجی بسیار بالاست پس بشدت در این مواقع نیاز هر مسافر یه بیمه نامه مسافرتی به شدت احساس می شود.

مسافران گرامی می توانند با خرید بیمه مسافرتی جلوی هزینه های اضافی در مواقع غیر قابل پیش بینی مثل کنسلی سفر، تاخیر، گم کردن چمدان یا هزینه های درمان در خارج از کشور را بگیرند.

موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی

برخی از پوشش‌ها در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است، باید به دقت تمامی پوشش‌ها را بررسی کنید و بعد اقدام به خرید بیمه مسافرتی کنید.

    • پرداخت هزینه‌های لازم در صورت تأخیر در حرکت
    • بازگرداندن جسد به ایران در صورت فوت بیمه‌شده در طول مسافرت
    • پرداخت هزینه فوریت‌های دندانپزشکی
    • جابجایی یا انتقال بیمار به کشور خود در صورت بروز بیماری یا حادثه
    • پرداخت هزینه‌‌های پیگیری حقوقی در صورت بروز حادثه
    • پیگیری و پرداخت هزینه در صورت سرقت یا مفقود شدن مدارک شناسایی
    • بازگرداندن کودکان به ایران در صورت فوت یا بستری سرپرست
    • پرداخت هزینه‌های اولیه در صورت تأخیر در رسیدن چمدان‌ها
    • بازگشت اعضای درجه ۱ خانواده به همراه بیمه‌گزار
    • سفر اضطراری یکی از اعضای درجه‌یک خانواده
    • بازگشت اضطراری بیمه‌گزار از سفر به علت فوت اقوام
    • حواله وجه‌الضمانت
    • حواله وجه نقد
    • پرداخت هزینه‌های درمان ، جراحی و دارو در سفر

 

در این بخش به چند مورد از نکاتی که باعث عدم تهیه بیمه مسافرتی میشود اشاره خواهیم نمود:

من در وطن خود تحت پوشش بیمه هستم، پس من به بیمه مسافرتی نیاز ندارم!

عده ای از افراد هستند که می گویند ما بیمه (تامین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح و …) هستیم و نیازی به بیمه مسافرتی نداریم؛ این افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند ممکن است شما برای اقامت خود در خارج از کشور هتل رزرو کرده اید، برای ترانسفر فرودگاهی هزینه کرده اید. در این حالات برای مثال چنانچه هوا نا مساعد شود و پرواز شما لغو شود شما باید صدها دلار از پول با ارزش خود را از دست بدهید زیرا شما قادر نخواهید بود بدون داشتن بیمه نامه مسافرتی برای هزینه های خود طلب بازپرداخت کنید. برخی از کشورها نظیر آن هایی که در حوزه شینگن هستند بدون داشتن بیمه مسافرتی اقدام به صدور ویزا نمی کنند.

تا به حال بیش از ۱۰ بار سفر خارجی رفتم و هیچ اتفاقی برایم نیافتاده، من به بیمه مسافرتی نیاز ندارم!

متاسفانه برخی شرایط غیرقابل پیش بینی وجود دارند که می توانند سفری را که به بهترین نحو ممکن برنامه ریزی کرده اید را به هم بریزد. به طور مثال تاخیر در پرواز، جراحت، شرایط جوی نامناسب یا بیماری که منجر به بستری شدن شود هر کدام از این اتفاقات می تواند باعث تلخ شدن سفر به کام مسافر بشود.

بیمه مسافرتی بیشتر برای کسانی که سفرهای ماجراجویانه دارند نیاز است، پس من به بیمه مسافرتی نیاز ندارم!

البته که این حقیقت وجود دارد بیمه مسافرتی برای افرادی به منظور ورزش یا فعالیت ماجراجویانه نظیر سنگ نوردی، یخنوردی، اسکی، چتربازی، غارنوردی و… بیشتر مهم و ضروری است اما این دلیلی ندارد که دیگر افراد که برای سفرهای کاری یا تفریحی می روند نیازی به بیمه مسافرتی نداشته باشند چرا اتفاق و حادثه امری نیست که بتوان آن را پیش بینی کرد.

یکی از اتفاقاتی که برای مسافران عالی ممکن است رخ دهد و در آن لحظه نیاز به بیمه مسافرتی یکی نقش پررنگی در ذهن افراد پیدا می کند، زمانی است که اتوبوس شما در راه خراب می شود و شما پرواز خود را از دست می دهید، بیمه نامه مسافرتی هزینه های اضافی را در زمان وقوع چنین حوادثی پوشش می دهد.

با توجه به اینکه هزینه های اورژانس در سفر خارجی پایین است، می توانم بقیه هزینه درمان را خودم پرداخت کنم، پس من به بیمه مسافرتی نیاز ندارم!

ممکن است برخی از کشورهای هزینه های مربوط به درمان آن ها پایین باشد اما واقعیت این است که این موضوع برای بومی های همان منطقه است و ما ایرانی ها باید آن هزینه را به یورو یا دلار پرداخت کنیم و این موضوع کمی مشکل است.

در کلام باید بگوییم که اگر می خواهید خیالتان بابت حوادث غیرمترغبه در طول مدت زمان سفرتان آسوده باشد، به بیمه مسافرتی نیاز دارید.

travel-insurance

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی اشخاصی را که قصد مسافرت به خارج از کشور دارند تحت پوشش قرار می دهد و اعتبار آن فقط در خارج از کشور است و کلیه خدمات موضوع بیمه مسافرتی با توجه به قرارداد فی مابین مطابق با شرایط عمومی توسط شبکه بین المللی تضمین و ارائه می گردد.

همچنین مسافر می تواند خسارتهای وارده را طبق جداول مربوطه پس از ورود به ایران با ارسال مدارک لازم (بیمه نامه، کپی از صفحه اول شناسنامه، کپی پاسپورت از صفحه مربوط به ورود و خروج به کشور در آن سفر، اصل مدارک مربوط به هزینه های انجام شده و فرم اطلاعات خسارت که نزد شرکت می باشد) نهایتاً تا ۳۰ روز دریافت نماید.

انتخاب یک بیمه مسافرتی خوب

انتخاب یک شرکت ارائه دهنده بیمه مسافرتی خوب بسیار مهم است، اما چطور متوجه شویم که یک بیمه مسافرتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک بیمه مسافرتی خوب باید از لحاظ قیمت، پوشش هایی که ارائه می دهد، دسترسی مسافران به نمایندگی های آن، نحوه ارائه خدمات در حین خسارت، پشتیبانی ۲۴ ساعته، پشتیبانی از بیمه شدگان توسط اپراتورهای فارسی زبان، دانش کارکنان شرکت بیمه در حین صدور و بروز خسارت، پرداخت مبلغ متناسب با خسارت و از همه مهمترین بخش این بیمه که نحوه پرداخت خسارت می باشد بتواند شرایط خوبی را برای مسافران فراهم آورد.

در ادامه مزایایی که بیمه مسافرتی سامان به شما ارائه می دهد را بر خواهیم شمرد.

۱- تخفیف بر تاکسی لوکس فرودگاه تا ۱۰۰ درصد ۲- تخفیف بر خدمات CIP فرودگاه تا ۱۰۰ درصد
۳- جبران هزینه های ناشی از کنسلی سفر (قبل از سفر) ۴- جبران هزینه های ناشی از برگشت زودهنگام سفر (لغو سفر)
۵- بالاترین پوشش بیمه درمان مسافرتی تا سقف ۷۰٫۰۰۰ یورو ۶- امکان پرداخت خسارت به موارد مرتبط با شرایط حاد بیماری از قبل موجود
۷- جبران هزینه های ناشی از سرقت موبایل، تبلت و لپ تاپ در طول مدت سفر ۸- بیمه سرقت و حوادث منزل در طول مدت سفر
۹- جبران هزینه های کنسلی روادیدهای تجاری، آموزشی، ورزشی، رزرو شده ناشی از حادثه برای بیمه شده ۱۰- شعبه و تیم تخصصی مسلط به صنعت گردشگری با متوسط ده سال سابقه کاری
۱۱- اتصال مستقیم به بیش از ۵۵۰۰۰ مرکز درمانی در سراسر جهان

نظرات در مورد مزایای بیمه مسافرتی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *