معرفی قلعه ارواح یا قلعه موشم اتریش

معرفی قلعه ارواح یا قلعه موشم اتریش

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

قلعه موشم یکی از مکان هایی است که اگر بخواهیم از آن ها برای ساخت فیلم استفاده نماییم تنها در ژانرهای ترسناک و رمزآلود می تواند به کار بیاید! قلعه موشم یا همان قلعه ارواح در اتریش در حال حاضر یکی از قطب های گردشگری با ارزش برای صنعت جهانگردی این کشور به حساب می آید. هستند بسیاری از گردشگرانی که دیگران را از تماشای این مکان بی روح و کاملا سرد، باز می دارند که البته با توجه به گذشته وحشتناکی که در قلعه موشام اتریش اتفاق افتاده است نمی شود آنان را نیز سرزنش نمود!

قلعه موشم اتریش

اتریش (Austria)، سالزبورگ (Salzburg)، قلعه موشم (Moosham Castle)

قلعه ارواح یا قلعه جادوگران و یا هر اسم دیگری که مردمان محلی بر روی آن قرار داده اند، تنها به سبب گذشته تاریکی است که در این قلعه که نام اصلی آن موشم می باشد، اتفاق افتاده است! قلعه موشم در حوالی شهر سالزبرگ در کشور اتریش قرار گرفته است که قدمت ساخت آن به قرن 13 بر میگردد. قلعه موشم توسط اسقف سالزبورگ ساخته شده و در گذشته خود اصلا مکان امن و آرامش بخشی را به خود ندیده است! با تور مشهد همراه شوید تا بیشتر با این قلعه ارواح و یا قلعه جادوگران، آشنا شوید.

قلعه موشم اتریش

قلعه موشم Moosham Castle

قلعه موشام اتریش در حال حاضر جز مخاطبان گردشگر و توریستی خود، خیلی مورد استقبال مردم محلی منطقه نیز حتی قرار نمی گیرد که علت آن فقط و فقط تاریخ و گذشته نفرت انگیزی است که از دیرباز در باور ما جای پیدا کرده است. قلعه ارواح اتریش از آن مکان های ترسناک و برجسته شده ای در دنیا است که همه ساله با وجود هر مشکل و دشواری، مخاطبان خاص خود را برای یک حضور کوتاه در خود، به کشور اتریش می کشاند. آمار گمنامی در مورد انسان های مظلومی که به این قلعه جادوگری رفته اند و هیچ کس از عاقبت آنان مطلع نشده است، در دست نیست! اما طبق گفته مردمان محلی، عده زیادی از مردم کشور اتریش در حالت زنجیر وار و دست و پا بسته و اجباری، برای انجام کارها و تردستی های جادوگرانه ای که در آن زمان در این قلعه شکل می گرفته است، برده شده اند. نکته عجیب در مورد قلعه موشم این است که هیچ کس زنده از آن خارج نشده است و همین امر یکی از دلایل مهم برای برجسته شدن این قلعه به عنوان یه جاذبه توریستی با ارزش در دنیای گردشگری برای کشور اتریش به حساب آمده است!

وحشت در قلعه موشم اتریش

اما سوال مهم این است که اصلا چرا این قلعه باید اینقدر فضا ترسناکی داشه باشد با اینکه اصلا معماری ترس آوری ندارد! جواب این سوال شاید به کشتار و قتل 100 جادوگری باشد که در میان دیوارهای این قلعه، جان خود را از دست داده اند. به گفته مردمان محلی هنوزم که هنوز است روح اکثر این جادوگران سرگردان هستند و قلعه موشام اتریش را احاطه کرده اند! آزار و اذیت، مجازات و در آخر شکنجه جادوگران تنها به عصر قلعه موشم مربوط نمی شود و از حدود سه قرن پیش جنگ بزرگی میان نظامیان و جادوگران برای نابودی و نسل کشی آنان شروع شد. جنگی بزرگ و نگران کننده که هم گریبان گیر قاره آمریکا شد و هم قاره اروپا! که نتیجه آن کشتار وحشیانه جادوگران تحت عناوین مختلف محاکمه بود. شاید یکی دلایلی که هیچ کدام از اهالی اتریشی ذره ای علاقه به قلعه موشم ندارند این باشد که این دسته از جادوگران آنان را در طی این سال ها مدام دچار آزار و اذیت های گوناگون قرار می دهند. در نهایت حکومت نظامی اتریش تنها راه رهایی از بند جادوگرانی که هر روز انسان های بی گناه بیشتری را به عنوان موش های آزمایشگاهی استفاده می کردند و در آخر آن را می کشتند، در سوزاندن این دسته از موجودات خبیث دانست! جادوگرانی که اغلب از جنس زن بودند و به بهانه های مختلفی به دادگاه کشانیده و سپس حکم سوختن برای آنان صادر می شد. در آن زمان وحشت رفتن در آتش به قدری زیاد شد که حتی شاید زنان بی گناهی نیز در این بین از بین رفتند و کار به جایی کشیده شده بود که دیگر حتی زنان هم احساس امنیت برای خود نمی کردند!

قلعه موشم اتریش

جادوگران خبیث قلعه

جالب است بدانید با پخش شدن شایعات مختلف در مورد حضور ارواح و روح جادوگران خبیث در این قلعه، گروهی سعی در کشف رمز و راز این قلعه کردند و در ابتدا از دستگاه ضبط صدای الکترونیکی بهره گرفتند که خروجی حاصل شده از این اقدام آنان، کاملا بر وحشت آفرینی این قلعه افزود؛ دستگاه صداهایی عجیب را در طول زمان فعالیتی خود به ثبت رسانیده بود! شاید گفتن این بخش از گذشته تاریک و هولناک قلعه موشم نیز برایتان جالب باشد که در سال های 1800 میلادی، افراد گرگ نما در این قلعه ساکن بوده اند. داستان این افراد از جایی شروع می شود که ظاهرا اجساد آهو، گوسفند و دیگر حیونات منطقه در حوالی قلعه ارواح در اتریش به حالت شرحه شرحه از هم دریده شده بودند که طبق پیگیری های آن زمان، تنها فرضیه گرگ بودن افراد ساکن در قلعه می توانست دلیل تکه پاره شدن این حیوانات باشد به همین جهت، عده ای از افراد ساکن در قلعه به گرگ نما بودن یا گرگ انسان متهم شده و سپس به مرگ محکوم شدند. با هر مقیاس و واحد اندازه گیری که بخواهیم میزان وحشت ناک بودن قلعه موشم  واقع شده در کشور اتریش را اندازه بگیریم، تنها به یک توصیه می رسیم! و آن اینکه اگر حتی از تکان خوردن یکهویی پرده خانه خود نیز می ترسید، هیچ وقت به قلعه موشم اتریش حتی به عنوان این که لااقل از دور نظاره گر آن باشید هم نگاه نکنید! این قلعه شاید واقعا با توجه به نبود ادله قابل استناد برای اتفاقاتی که در آن می افتد، نفرین شده باشد و بتواند شما را حتی مرز جنون در وحشت فرود آورد. اما اگر به دنبال یک کیس ماجراجویانه با ویژگی های وحشت آور زیادی می گردید خیلی سریع آماده رفتن به اتریش شوید و اگر خیلی فرد جسوری هستید، در شب از این مکان پر رمز و راز جادوگری دیدن فرمایید.

جادوگران قلعه موشم اتریش

دادگاه های قلعه موشم (Moosham Castle)

قلعه موشام اتریش یکی از مکان هایی بود که دادگاه های بسیاری در آن برگزار شد، دادگاه هایی که در آن بیش از صد ها نفر در بین سال های 1675 تا 1690 محاکمه و سپس محکوم به مرک شدند. البته توصیف گذشته تلخ و تاریک این قلعه ناگفته نماند که که افراد زیادی نیز به بهانه های مختلف در این قلعه جادوگری به زندان و سایر مجازات مختلف دیگر، محکوم گشتند. قضاوت در تمام پرونده های مربوط به جادوگران در آن دوران آنقدر زیاد و شدت گرفت که رفته رفته شکل آن عوض شد. از چند صد نفر به چندین هزار اسنان بی گناه و از زن به مردها بیشتر متمایل شد. سن اغلب این متهمان مظلوم بین 10 تا هشتاد سال بود و درصد قابل توجهی از آنان زیر 21 سال سن داشتند! با شروع موج جدیدی از دادگاه ها در آمریکا و اروپا طیف وسعی از کودکان بی سرپرست و بی پناه مورد آزار اذیت های مختلف قرار می گرفتند چرا که کسی حاضر به ضامن شدن برای اعلام درستی این طیف از کودکان بی گناه نبود!

جادوگران قلعه موشم اتریش

ارواح در موشم

گزارشات زیادی مبنی بر ایجاد اتفاقات عجیب در هنگام بازدید از قلعه ارواح در اتریش رسیده است که از یک طرف هم باعث نهی شدن رفتن به این قلعه از سوی عده زیادی از گردشگران سفر کرده به کشور اتریش شده است و هم سبب ایجاد انگیزه مضاف برای گردشگران جسور و ماجراجو! اما حقیقت این است که بازدید کنندگان و کارمندان مستقر در این قلعه توریستی همیشه از وجود نفراتی که حضور فیزیکی ندارند اما راه رفتن و نفس کشیدنشان کاملا حس می شود، صحبت می کنند. کسانی که می توان به آن ها گفت: ارواح سرگردان که حال برگشته اند و می خواهند انتقام روزهایی را بگیرند که از آن گرفته شد! ارواحی که شاید واقعا در قلعه ارواح در اتریش هستند، صداهای ترسناک ایجاد می کنند، راه می روند تا صدای قدم هایشان کل محیط را فرا بگیرد، درها را می بندند و موقعیت هایی را برای بازدید کنندگان ایجاد می کنند که ما تا کنون تنها در فیلم هایی با ژانر ترسناک دیده ایم! البته گزارشات زیادی نیز در مورد وجود ابرهایی همچون مه سفید که در قلعه موشام اتریش حرکت می کنند و تا کنون دلیل علمی نیز برای آن آورده نشده است نیز، منتشر شده است.

قلعه ارواح اتریش

شکنجه در قلعه موشام اتریش

در عصر تاریک و مرگبار آدم کشی که به اصطلاح نسل کشی جادوگران نام گرفته بود و در خلال آن تعداد بیشماری از انسان های بیگناه زمانه نیز، جان خود را از دست دادند؛ شکنجه های وحشتناکی صورت پذیرفت نظیر: قطع کردن جوارح محتلف بدن محکومان، گذاشتن فلزات داغ بر روی بدن آنان و البته دیگر موارد شکنجه ای دیگر سبب شد تا بسیاری از افراد زیر شکنجه دوام نیاورند و به هر عمل کرده و نکرده ای خیلی زود اعتراف کنند! تنها برای اینکه از شدت شکنجه آن ها کم و یا شکنجه متوقف شود. حس و حال بد و وحشتاک قلعه موشم نیز به گفته خیلی از اهالی قدیمی که در اطراف آن زندگی می کنند به خاطر همین محکومیت ها و مجازات های ناعادلانه و غیر انسانی است که اثری از خود را در بافت های تار و پودی این قلعه قرار داده اند و سبب ایجاد فضایی رمز آلود و ترسناک برای قلعه موشم شده است.

شکنجه در قلعه موشم اتریش

 وحشت ابدی

کسانی که برای بازدید از قلعه موشم کشور اتریش رهسپار آن می شوند، باید خود را برای هر چیزی آماده کنند! صاحب حال حضار این قلعه فردی است به نام ترزیتا ویلچک (Theresita Wilczek)  که در یکی از اتاق های قلعه به نام اتاق تونی (Room of Tony) ساکن است.  اتاق تونی که به عنوان یکی از موارد مطرح شدن قلعه موشم در جهان به حساب اورده می شود، متعلق به مردی است که مامور تمام این مجازات های ناعادلانه و غیر انسانی بوده است. در مورد این اتاق، داستان ها و ماجراهای بیشتری نسبت به کل قلعه ارواح در اتریش ساخته و دست به دست چرخیده است؛ مثلا عده زیادی از حضور تونی در اتاق به حالت دائمی و همچنین آزار و اذیت های گوناگون شیطان صفتانه از سوی او و سایر ارواح سرگردان در قلعه صحبت می نمایند! وحشت ابدی قلعه موشم حتی به اتاق تونی هم خلاصه نمی شود؛ بسیاری از کارمندان و بازدید کنندگان این مکان تاریخی، معتقد هستند که در اتاق شکنجه اشخاص نامرئی هستند که بدن آن ها را لمس کرده، حضور لحظه ای داشتند و یا حتی ایستادن در نزدیکی آنان و حس گرمای نفسشان را کامل احساس کردند.

وحشت در قلعه موشم اتریش