معرفی مجتمع تجاری ایران مال

معرفی مجتمع تجاری ایران مال

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,67 از 5 ( 3 رای )
Loading...

مرکز خرید ایران مال که در غرب تهران و میان دو کلان شهر تهران و کرج و در نزدیکی دریاچه‌ی چیتگر ساخته شده و جزو منطقه‌ی 22 تهران محسوب می‌شود یکی از تفرجگاه‌های نوظهور ایرانیان است که در تهران ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

بر اساس آخرین پروانه‌ی تغییر نقشه‌ی ایران مال که در سال 1393 منعقد شد، مساحت این پروژه ۱.۶۶۹.۵۰۴ مترمربع خواهد بود و مالک آن نیز شرکت توسعه ساختمانی البرز تات می‌باشد؛ بنابراین هنوز فازهای بعدی این طرح افتتاح نشده است. در حال حاضر گردشگران می‌توانند از فاز یک ایران مال استفاده نمایند، این فاز در فروردین ماه سال جاری به بهره برداری رسید و پیش‌بینی می‌شود که فاز بعدی ایران مال در سال 1399 افتتاح شود.

iran mall

هدف از ساخت بازار بزرگ ایران فراهم کردن مکانی ایده‌آل تفریحی، تجاری، فرهنگی و ورزشی برای ساکنان تهران و البرز بود. پیش از آن که بیشتر در رابطه با قسمت‌های مختلف ایران مال توضیح بدهیم، بد نیست بدانید که بازار بزرگ ایران جزو 5 مرکز خرید بزرگ دنیا به شمار می‌آید و بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه خواهد بود.

 

قسمت های مختلف مجتمع تجاری ایران مال

1- مرکز خرید

یکی از مهمترین تفریحاتی که در ایران مال برای مراجعان در نظر گرفته شده خرید است، بنابراین، مرکز خرید مهمترین قسمت ایران مال به شمار می‌آید و در حدود 700 واحد تجاری در آن وجود دارد که زیربنای آنها مجموعا 300 هزار مترمربع می‌باشد. با این حساب ایران مال بزرگترین مرکز خرید تهران محسوب می‌شود. مرکز خرید ایران مال بر اساس نوع کالا دسته‌بندی شده است به این معنا که در هر طبقه از آن نوع خاصی از کالاها به فروش می‌رسند. از مهترین کالاهایی که در ایران مال در اختیار مراجعان محترم قرار می‌گیرد، می‌توانیم به محصولات زیبایی و آرایشی، پوشاک و مد، جواهرات، ساعت و زیورآلات، لوازم و دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی و لوازم التحریر، فرش و… اشاره کنیم. همچنین ناگفته نماند که ایران مال دارای یک هایپر مارکت نیز هست که امکان خرید کالاهای مورد نیاز روزانه را برای گردشگران مهیا می‌کند.

iran mall 1

2-رستوران ها و فود کورت های ایران مال

در ایران مال 4 فود کورت وجود دارد که شامل 200 رستوران و کافی شاپ می‌شوند. فود کورت‌های موجود در این مجموعه به صورت هدفمند ساخته شده‌اند، به این معنا که موقعیت قرارگیری آنها به صورتی است که مراجعان از هر سو به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند، همچنین تنوع بصری در فود کورت‌ها به گونه‌ای باشد که هر یک از آنها بازنمایی از کشورهای شاخص هر قاره باشند. به طور کلی باید بگوییم که فود کورت‌های این مجموعه برای صرف غذای ایرانی، فست فود و نوشیدنی فضای مناسبی دارند. ساعت کاری فود کورت‌های ایران مال نیز از 9:00 تا 23:00 می‌باشد.

لازم است ذکر کنیم که امکان برگزاری انواع جشن‌ها از جمله جشن‌های ملی کشورهای مختلف و جشنواره‌های مختلف غذایی (غذاهای سنتی، بین المللی یا کودک) نیز در فود کورت‌های این مجموعه وجود دارد.

iran mall 2

3-پردیس سینمایی ایران مال

ایران مال دارای یک پردیس سینمایی مجلل با 12 سالن است و ظرفیت پذیرایی از 1800 نفر را دارد. تلاش شده تا این سالن‌ها از برترین امکانات روز دنیا برخوردار باشند و فیلم‌های برگزیده متناسب با گروه‌های سنی مختلف در آنها پخش شود. برخی از خدمات و امکانات موجود در سینماهای ایران مال از این قبیل هستند: بزرگترین پرده سینما در ایران، بزرگترین پرده سینمای سیلور برای پخش فیلمهای سه بعدی، مجهز به فناوری پخش فیلمهای 4K، سه سالن وی آی پی با ظرفیت 17 نفر برای هرکدام، مجهز به صندلی‌های وی آی پی با داشتن تنظیمات زیرپایی و زاویه تکیه‌گاه، سالن ویژه کودکان با طراحی خاص، دارای کاملترین سیستم ایمنی حریق و….

iran mall 3

4-مجموعه ورزشی ایران مال

از مهمترین بخش‌های این مجموعه می توان به این موارد اشاره کرد: پیست یخ، استادیوم چند منظوره، مجموعه استخر و اسپا، سالنهای اسکواش، سالن آمادگی جسمانی، جاده تندرستی، بولینگ و… که برای رفاه و سرگرمی ایرانیان عزیز با امکانات بسیار خوب در ایران مال ساخته شده است. این مجموعه می‌تواند مکانی رویایی برای سپری کردن اوقات فراغت شما و سایر اعضای خانواده‌تان باشد. همچنین این مرکز برای برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی نیز مناسب سازی شده است.

iran mall 4

5-مرکز تفریحات و سرگرمی ایران مال (شهربازی)

مرکز رفاهی ایران مال دارای شهربازی نیز هست که فرصتی را فراهم کرده تا تمامی اعضای خانواده بتوانند در کنار هم به شادی و تفریح بپردازند. این شهربازی دارای ترن هوایی در فضای بسته، فضای بازی لیزری، سالن نمایش ویژه‌ی کودکان، پیست قایق‌های ضربه‌ای و مسابقات قهرمانی بازی‌های الکترونیک است که هریک از آنها به نوبه‌ی خود جذاب هستند.

iran mall 5

6-مرکز نمایشگاهی ایران مال

یکی از مهمترین عرصه‌های تجاری موجود در ایران مال، مرکز نمایشگاهی آن است که در چهار طبقه بنا شده و رسالت خود را در راستای معرفی تولیدکنندگان و خریداران به یکدیگر به جای می‌آورد. مرکز نمایشگاهی ایران مال در ضلع غربی مجموعه واقع شده و آماده‌ی برگزاری رویدادهای گوناگون از جمله رویدادهای هنری و محصول محور است.

iran mall 6

7-هتل ایران مال

در مجموعه‌ی بزرگ ایران مال یک هتل نیز وجود دارد که ۱۲۳.۰۰۰ مترمربع مساحت آن است و دارای ۳۵۹ اتاق می‌باشد و در مجموع ۱۸ طبقه است. از مهمترین امکانات موجود در هتل ایران مال مواردی چون 2 استخر برای بانوان و آقایان، یک آمفی تئاتر، یک سالن ضیافت، 2 رستوران (ایرانی و آرژانتینی)، سالن جلسات و… هستند. ناگفته نماند که این هتل مجلل 5 ستاره می‌باشد. از مهمترین دلایلی که این هتل را ساختند، می‌توانیم به موقعیت جغرافیایی و دسترسی خوب آن و همچنین مناظر زیبای دریاچه‌ی چیتگر اشاره کنیم.

iran mall 7

دیدنی های ایران مال

همانطور که حتما تا به اینجا متوجه شدید، ایران مال تنها یک مرکز خرید نیست بلکه قسمت‌های مختلفی برای گردش و تفریح دارد، گذشته از بخش‌هایی که تا اینجا به آنها اشاره کردیم، دیدنی‌های دیگری نیز در ایران مال هست که نگاه گذرایی به آنها می‌اندازیم.

1-مسجد جامع ایران مال

2-کتابخانه جندی شاپور ایران مال

3-باغ ایرانی

4-باغ دیدار

5-بازار سنتی

6-تالار آیینه

7-شربت خانه

8-نمایشگاه آثار هنری

9-ایوان شرقی

10-نمایشگاه تخصصی خودرو

iran mall 8

آدرس ایران مال

اگر تا به حال از ایران مال دیدن نکرده‌اید باید بدانید که راه دسترسی به این مجتمع تجاری اتوبان شهید همت و خرازی می‌باشد و همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، بخشی از منطقه‌ی 22 تهران است. بازار بزرگ ایران درست در میان سه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مهرآباد و پیام قرار گرفته و به همین خاطر دسترسی خوبی دارد.

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران (ایران مال)

شماره دفتر مرکزی : ۲۹۲۹ – ۰۲۱

نظرات در مورد معرفی مجتمع تجاری ایران مال

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *