هیجان انگیزترین تجربه بشری در تایلند

هیجان انگیزترین تجربه بشری در تایلند

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

سقوط آزاد تایلند

سقوط آزاد پیشینه ای غنی و طولانی دارد، اما در این مطلب فقط مجال ارائه تاریخچه ای کوتاه را داریم. اگرچه بیشتر وقایع مهم در سقوط آزاد در قرن بیستم رخ داد، اما تاریخ سقوط آزاد به خیلی قبل تر برمی گردد. در واقع منشا پاراشوت به سال های حدود 1100 میلادی یعنی تقریبا هزارسال پیش به چین برمی گردد. اگرچه در آن زمان هواپیما وجود نداشت. اشخاص از بلندی های طبیعی برای پریدن و غوطه ور شدن در هوا استفاده کرده و نسبتا سالم به زمین می رسیدند. علاوه برآن از لئوناردو داوینچی طرحی به جا مانده که پاراشوتی با اسکلت چوبی و به شکل هرمی را نشان می دهد و اثبات می کند پاراشوت خیلی قدیمی تر از آن است که فکرش را می کنید. پس با 20 گشت همراه باشید تا اطلاعاتی از آموزش سقوط آزاد تایلند، نحوه ی برگزاری سقوط آزاد تایلند و سقوط آزاد تفریحی بدست بیاوریم….

سقوط آزاد

ورزش پاراشوت (سقوط آزاد تفریحی)

وقتی از پاراشوت یا سقوط آزاد تفریحی به عنوان ورزش یاد می کنیم تاریخ شروع آن به سال های جدیدتر می رسد. اولین کسی که این کار را انجام داد شخصی به نام ژاک گارنرین بود که در اواخر قرن هجدهم با پریدن از بالون و انجام حرکات نمایشی موفق به این کار شد. او برای سالم بر زمین نشستن پس از پریدن از چتر پاراشوت استفاده می کرد. اما خانم ها تا اواخر قرن نوزدهم وارد این رشته ورزشی نشدند. هنگامی که هواپیما اختراع شد، داستان سقوط آزاد تفریحی وارد مرحله دیگری شد. با پیدایش هواپیما، انجام سقوط آزاد با استفاده از وسیله ای تندروتر امکان پذیر گشته و در نتیجه سقوط آزاد بسیار تماشایی تر گردید. پس از جنگ جهانی دوم هنر سقوط آزاد از یک حرکت نوین به ورزشی واقعی بدل گشت که این امر نتیجه استفاده از پاراشوت به عنوان عملکردی تاکتیکی در طول جنگ بود. به این خاطر که سربازان از جنگ برگشته از این ورزش لذت می بردند و شهامت انجام سقوط آزاد را نیز داشتند. امروزه سقوط آزاد تفریحی هم یک سرگرمی پرطرفدار و هم یک ورزش بی نهایت هیجان انگیز به شمار می رود. سقوط آزاد تفریحی، ورزشی است که به عقیده ی کسانی که آن را تجربه کرده اند حداقل یکبار باید در زندگی آن را تجربه کرد.

tour-mashhad-102

دوره های آموزشی سقوط آزاد تایلند

چرا دوره سقوط آزاد تفریحی در تایلند برگزار می شود؟؟

– مقرون به صرفه بودن سقوط آزاد تایلند از لحاظ هزینه
– امکانات مناسب سقوط آزاد تایلند
– ایمنی فوق العاده تجهیزات هوایی
– هواپیماهای پیشرفته و مدرن
– و هوایی پاک و دیدی عالی به دریاهای آزاد
از عمده ترین دلایل برگزاری تور سقوط آزاد تفریحی در کشور تایلند می باشد.

tour-mashhad-104

دوره (USPA) سقوط آزاد تایلند

برگزاری این دوره معمولا حدود 14 روز طول می کشد و ضمن آموزش تمامی موارد دوره AFF شامل 17 دایو سینگل می باشد. شایان ذکر است پس از طی تمامی 25 دایو فوق و موفقیت در آزمون ارزیابی مدرک جهانی USPA به هنر جویان سقوط آزاد تایلند اعطا می گردد.

دوره (AFF) سقوط آزاد تایلند

برگزاری این دوره که معمولا 6 ساعت کلاس تئوری، 1 دایوتندم و 7 دایو به صورت سینگل (تحت نظر مربی) می باشد و طی آن آموزش زمان و چگونگی باز کردن چتر، حرکت روبه جلو و دور زدن، هاور کنترل و غوطه ور شدن، گردش 90 و 180 درجه، خروج سولو و چرخش 360 درجه، حرکت آکروباتیک لوپ جلو و عقب، غلت بشکه ای و تمرین سرعت سقوط و فراگیری راهیابی از آموزش های این دوره (سقوط آزاد تایلند) می باشد.

 

پرش تفریحی تندم (TANDEM)

برای انجام سقوط آزاد تفریحی تندم (دونفره) به هیچ دوره ای احتیاج نیست، هر فرد بالای 16 سال و کمتر از 110 کیلوگرم می تواند از ارتفاع 4000 متری پرش تندم داشته باشد. در سقوط آزاد تایلند تندم با استفاده از لباس ویژه تندم شما و مربی در امنیت کامل به هم متصل خواهید بود. سقوط آزاد تفریحی از اسب سواری، فوتبال و بسکتبال هم ایمن تر است.

tour-mashhad-115

 

                                                  مراکز گردشگری تایلند

بانجی جامپینگ (Bungee Jumping)

یکی از تفریح های لذت بخش که در پاتایا از جاهای دیگر ارزان تر تمام می شود بانجی جامپ (Bungee Jump) است. در شهر زیبای پاتایا دو مجموعه بانجی هست که خدمات هر دو به هم شبیه است و فرق زیادی نمی کند که به کدام آن ها بروید و هر دو هم از ایمنی نسبتا قابل قبولی برخوردارند. پریدن از ارتفاع 50 متری تجربه ای فراموش نشدنی برای هر آدم ماجراجو می تواند باشد. همچنینی منظره ای که سر راه (از بالای سکو تا سطح آب است) می بینید بسیار زیبا و رویایی است و جالب تر اینکه احتمالا تماس کوتاهی هم با آب در انتهای مسیر خواهید داشت تا تجربه برخورد با زمین را هم داشته باشید. در ضمن امکان پرش در شب و زیر نورماه و همچنین برگزاری یک جشن کوچک با همراهان به افتخار زنده بودنتان وجود دارد. هنگام پرش شما از عملیات شجاعانه ای که انجام داده اید عکس و فیلم تهیه شده و در خاتمه روی یک لوح DVD به شما هدیه می دهند و می توانید یک دست لباس با نشان بامجی جامپ هم دریافت کنید. در ضمن مراقبان و استادان پرش (Jumpmaster) در نیوزلند آموزش دیده اند و استاندارد ایمنی تجهیزات هم از همان نیوزلند اخذ شده است.

tour-mashhad-103

بانکوک (Bangkok)

ساکنان پایتخت کشور تایلند، پس از غذاخوردن به خرید بسیار علاقه دارند و شهر بانکوک هم محل مناسبی برای این کار است، زیرا اگر بدانید از کجا خرید کنید، می توانید اجناس بسیار ارزانی پیدا کنید!! یکی از این مناطق بازار پتونم Pratunam است که در مرکز بانکوک قرار دارد، از صبح تا بعدازظهر باز است و کوچه های باریک آن مملو از مغازه های لباس فروشی است که در آن می توانید با خرید دو یا سه قطعه جنس، از قیمت عمده فروشی برخوردار شوید. در نزدیکی این بازار، برج بایوک Bai yok tower و دو مرکز خرید پتونم Pratunam و پتینم Pratinam وجود دارد. فروشگاه ورلد ترید سنتر World Trade Center نیز در نزدیکی پتونم قرار دارد و دارای سینما نیز هست. یکی از مهم ترین مراکز خرید در بانکوک میدان سیام می باشد. در این میدان فروشگاه های بزرگ MBK که یکی از بزرگترین فروشگاه های بانکوک و آسیا در هشت طبقه و دارای مجموعه های تفریحی واقع شده است. از دیگر فروشگاه های مهم شهر بانکوک می توان به رابیتسون، سنترال، ZEN و خیابان سیلوم و بازار شبانه و… نام برد.

tour-mashhad-105

مزرعه تمساح (Crocodile Farm)

بزرگ ترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل ها در جهان در 25 کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد که بیش از سی هزار تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه های مختلف تمساح آب های شور، آمریکای جنوبی و رودنیل است، همه روزه نمایش های متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدکنندگان اجرا می شود که محبوب ترین آن ها فیل سواری است. تمساح های این مرکز که بیش از 30 سال است در محوطه ای وسیع  و کاملا امن نگهداری می شوند، در اندازه های مختلف از چند سانت تا 6 متر موجود دارند. محل پرورش تمساح ها در سال 1950 به منظور حفظ و تغذیه این حیوان که در خطر انقراض قرار داشت، ایجاد شد و در طول سالیان بعد به مکانی برای استفاده از گوشت و پوست این خزندگان خطرناک تغییر یافت. اکنون در این محل، محصولاتی ساخته شده از چرم یا پوست تمساح از قبیل کیف و کفش، عرضه می شوند.

tour-mashhad-107

رز گاردن (Rose Garden)

باغ رز در 30 کیلومتری بانکوک یکی از دیدنی ترین مکان های این شهر، رزگاردن (باغ رز) در کنار دریاچه زیبایی قرار دارد. بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، رقص سنتی این کشور، مراسم عروسی تایلندی، شمشیربازی و نمایش فیل ها می شود. مساحت باغ رزگاردن حدود 750 کیلومتر مربع بوده و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.

tour-mashhad-106

معابد بانکوک (Bangkok Temples)

در بانکوک بیش از 26 هزار معبد (وات)  وجود دارند که از جمله مهم ترین آن ها سه معبد بودای طلایی، بودای خوابیده و بودای مرمرین است. معنی دقیق وات، معبد بوداییان و محل تحصیل و سکونت راهبان این آیین است اما امروزه به تمامی اماکن مقدس آیین بودیسم در تایلند و نیز تمامی عبادتگاه های ادیان مختلف به جز مسجد، وات گفته می شود.
معبد بودای طلایی (Traimit Buddha): یکی از معروف ترین وات های تایلند است که پس از کشف اتاقی بودای آن به شهرت رسید. حدود نیم قرن پیش این بودا که برای جلوگیری از تاراج آن توسط برمه ای ها با ساروج پوشیده شده بود، به هنگام جابه جایی به زمین افتاده و بخشی از آن کنده شد و مجسمه بودایی از طلای خالص به ارتفاع 3.5 متر و وزن 5.5 تن در زیر آن کشف شد. این معبد در محله چینی ها واقع شده است.
معبد بودای خوابیده (Reclining Buddha): بزرگ ترین و قدیمی ترین معبد بانکوک است که در مجاورت کاخ پادشاهی واقع شده و بیش از هزار مجسمه بودا را در خود جای داده است. این بودا در دوران رامای سوم ساخته شده و نخستین مکان برای ماساژ سنتی تایلند به شمار می رود. بودای خوابیده 46 متر طول و 15 متر ارتفاع داشته، با طلا پوشیده شده و در چشم های آن مروارید به کار رفته است.

tour-mashhad-109

دریم ورد (Dream World)

شهربازی بانکوک با انواع بازی های و سرگرمی های متعدد، ساعت های شادی را برای کودکان فراهم می کنند: شهربرفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیل رانی و بسیاری بازی های هیجان انگیز دیگر، سرزمین رویایی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است!! رویاهای کودکان در سرزمین رویاها به حقیقت می پیوندد.

tour-mashhad-112

جزیره پاتایا

پاتایا نام شهری است که در 148 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک واقع شده است و سواحل زیبا و هتل های لوکس آن بسیار شهرت دارند. شهر پاتایا با بازدید بیش از 5/5 میلیون توریست خارجی در سال یکی از مهم ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می آید. شلوغ ترین فصل در پاتایا، زمان سال نو میلادی و عید کریسمس است. مهم ترین جاذبه این شهر که از دهه 60 به عنوان استراحتگاهی ساحلی شناخته شده، سواحل زیبای آن است. شمال شهر پاتایا سواحل خانوادگی از جمله ساحل جامتین Jomtien Beach دارد که محل مناسبی برای اقامت خانواده هاست. در کنار سواحل زیبا و سرگرمی های متنوع، مراکز خرید بسیاری نیز در پاتایا وجود دارند که از جمله آن ها می توان به بیگ سی BigC، لوتوس Lotus، رویال گاردن Royal Garden، سنترال فستیوال Central Festival، اوت لت Outlet، کارفور Carrefour، مایک Mike و فودلند Foodland اشاره کرد.

tour-mashhad-113

پارک حیات وحش (Zoo)

بزرگ ترین پارک حیات وحش تایلند با مساحت 2000 کیلومتر مربع در خارج از شهر بانکوک در دو بخش اصلی قرار دارد. (یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگری پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی). در این پارک وحش آزاد، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می بینند. اصلی ترین جاذبه این باغ وحش، محوطه ای است که در سال 1988 ایجاد شده و در آن می توان حیوانات وحشی را در زیستگاه طبیعی خود دید. مسیر بازدید از این محل 8 کیلومتر بوده و 45 دقیقه به طول می انجامد. هیجان انگیزترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می شوند که در آن تمساح های گرسنه و گوریل ها منتظر آن ها هستند. در بخش دیگری از این پارک نمایش بوکس میمون ها اجرا می شود که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد. در پارک آبی این باغ وحش نیز، دلفین ها که باهوش ترین حیوانات دریایی خوانده می شوند، نمایش هایی با توپ اجرا کرده، آواز خوانده، گردشگران را بوسیده یا با آن ها دست می دهند.

tour-mashhad-108

کاخ پادشاهی (Great Palace)

از مکان هایی که هر گردشگری در تایلند از آن بازدید می کند، کاخ پادشاهی و معبد بودای زمردین (Emerald Buddha) است. این کاخ در واقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که از اواخر قرن 18 تا نیمه های قرن 20 محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده اند. ساخت این کاخ با چوب در سال 1782 آغاز شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به پایان رسید. این پادشاه در طول سلطنت خود آن را تبدیل به امارتی مستحکم تر کرد. نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده، ابتدا مساحت آن حدود 510 کیلومتر مربع بوده و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی 600 کیلومتر مربع رسیده است. ساختمان های متعدد این کاخ در دوران رامای اول ساخته شده اما پادشاهان بعدی بخش هایی از آن را تغییر داده، نوسازی کرده یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب کرده اند. این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول 1900 متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره درآورده است.

بازار روی آب (Boat Market)

بازار روی آب شهر در 80 کیلومتری جنوب غربی بانکوک، قرار دارد. این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند و در آن زنان محلی میوه و سبزیجات خود را در قایق های کوچک می فروشند. شلوغ ترین ساعت کار بازار 6 تا 11 صبح است و از این رو بهتر است که گردشگران از این شیوه سنتی خرید و فروش کالا در ساعات اولیه صبح بازدید کنند. این کانال آب که در سال 1868 به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت در سفرهای آبی بین شهری ساخته شده است، محلی بسیار جذاب برای گردشگران است و آن ها می توانند با کرایه قایق از این مکان کم نظیر دیدن کنند.

tour-mashhad-111

باغ فیل ها (Elephants Garden)

باغ فیل ها در سال 1973 ساخته شد و در آن زمان به عنوان محلی برای زندگی فیل های کارگر بازنشسته استفاده می شد. از این فیل ها برای حمل درختان بریده شده و سنگ ها و صخره های عظیم، کندن درختان پوسیده و دیگر کارهای سنگین استفاده می شد. در واقع هرکاری که ما امروزه از ماشین آلات سنگین نظیر بولدوزر انتظار داریم در سال های گذشته از فیل ها انتظار می رفت. این حیوانات بعد از مدتی کار طاقت فرسا مجروح یا مریض می شدند و گاهی بر اثر کهولت سن دیگر قادر به کارکردن نبودند و به دلیل کاهش زیست بوم های طبیعی آن ها، در هر منطقه قسمتی از جنگل را به عنوان منطقه حفاظت شده تعیین کرده و به عنوان خانه سالمندان فیل ها استفاده می کردند. این باغ ها امروزه به یکی از جاذبه های توریستی کشور تایلند تبدیل شده و تقریبا تمام شهرهای تایلند حداقل یکی از آن ها دارند. در این باغ ها فیل های سالخورده می توانند سال های باقیمانده عمر خود را در آزادی و رفاه کامل سپری کنند و همچنین فیل های بیمار به خوبی مراقبت و مداوا می شوند و هزینه آن از محل پولی که به عنوان ورودی از بازدیدکنندگان دریافت می شود، تامین می شود. باغ فیل های پاتایا خود را یک موسسه خیریه می نامند که به دنبال سود مالی نبوده و تمامی درآمد خود را صرف نگهداری از فیل ها، خرید غذا و دارو برای آن ها و سرمایه گذاری برای آینده این باغ به مصرف می رساند. برنامه های باغ فیل ها به شرح زیر است؛ نمایش فیل ها: شامل نشان دادن و چگونگی استحمام فیل ها، نحوه آموزش آن ها و نمایش مهارت های آن ها در عملیات جنگل بانی و در آخر نمایش مراسم زیبای “Glong Sabad Chai”. نمایش ساعت 14:30 آغاز می شود. فیل سواری: در این بخش بازدیدکنندگان سوار بر پشت فیل ها به مدت یک ساعت به گردش در مناطق بکر و دست نخورده جنگل می پردازند و سپس توسط یک اتومبیل بازدید کوتاهی از خانه ابریشم خواهند داشت. جایی که شاهد چگونگی فراوری ابریشم از پیله ابریشم به صورت کاملا سنتی خواهند بود. پس از آن بازدیدکنندگان به باغ برگشته و با میوه های فصلی پذیرایی خواهند شد. این برنامه چهار بار در روز و در ساعت هاس 9 صبح، 10:30 صبح، 12:30 ظهر و 16:30 عصر برقرار می باشد.

tour-mashhad-116

مینی سیام (Mini Siam)

دنیای کوچک یکی از نقاط دیدنی پاتایا Mini Siam است. Mini Siam واقع در Sukhumvit Highway یک شهر مینیاتوری است که ماکت بیش از 80 مکان مقدس و محل های تاریخی و معروف تایلند در مقیاس یک به بیست و پنج در آن قرار دارد. معبدهای معروف تایلند و پل های تاریخی آن از آن جمله هستند. همچنین در بخش های دیگری به نام Mini World ماکت ساختمان ها و اماکن دیدنی از ساعت 7 صبح تا 10 شب پذیرای بازدیدکنندگان است. در ضمن در کنار این مجموعه یک پیست کارتینگ هم وجود دارد که برای افراد عشق سرعت لذت رانندگی در سفر آن هم با ماشین های هیجان انگیز کارت را فراهم کرده است.

tour-mashhad-114