پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 3,50 از 5 ( 4 رای )
Loading...

آدرس پارک علمی پروفسور بازیما مشهد٬ اماکن تاریخی مشهد٬ اماکن زیارتی مشهد٬ امکانات پارک علمی پروفسور بازیما مشهد٬ تور تفریحی اطراف مشهد٬ تورهای گردشگری اطراف مشهد٬ جاذبه های دیدنی مشهد٬ جاذبه های گردشگری مشهد٬ جاهای دیدنی مشهد٬ درباره پارک علمی پروفسور بازیما مشهد٬ دیدنی های مشهد٬ عکس پارک علمی پروفسور بازیما مشهدپارک علمی پروفسور بازیما مشهد یکی از پارک های موضوعی در کشورمان ایران است که در منطقه گردشگری سپاد مشهد با مساحتی حدود ۲۴۰۰ متر در طبقه چهارم مجتمع وصال قرار دارد.

«پارک علمی پروفسور بازیما» در سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم (علوم تجربی) می باشد که با تلفیق حوزه های سرگرمی و آموزش سعی دارد فضایی مفرح و آموزنده را برای خانواده ایرانی  و مسافران تور مشهد فراهم آورد.
برای اولین بار در کشور به همراه پزشک پروفسور بازیما با عبور از داخل دهان یک انسان غول پیکر و سفر درون اندام های بدن، به کشف اسرار بدن انسان خواهیم پرداخت. در این پارک سوار بر ماشین زمان شده تا به ابتدای خلقت جهان رفته و سفری پرهیجان را از آغاز آفرینش تا به امروز تجربه کنیم. با سوار شدن بر زیردریایی اکتشافی سری به دنیای عجیب جانوران زیر دریا خواهیم زد.
بازیهای پارک پروفسور بازیما نیز در نوع خود منحصر به فرد می باشد به طوریکه می توان در سیمیلاتور پرواز همچون یک خلبان پرواز روی شهر مقدس مشهد را تجربه نمود. با مریخ نورد بازیما به کاوشگری در سطح مریخ پرداخته و در آسمان نمای خورشیدی(پلانتاریوم) فضای لایتناهی آسمان ها را به نظاره بنشینیم. با ژیروسکوپ فضایی تست های مقدماتی فضا نوردی و شبه بی وزنی را تجربه نمود و در آکادمی زیست شناسی مانند یک پزشک به تشریح بدن انسان یا قورباغه پرداخته و مانند یک پرستار از تزریق گرفته تا احیاء قلبی را به صورت عملی انجام دهیم و بالاخره دختر خانمها در فضای خصوصی اتاق ربان صورتی از طریق بازی و سرگرمی پاسخ تمام سوالات مربوط به دوران بلوغ (جسمانی و رفتاری) و یا سئوالات مربوط به جنس مونث را خواهند یافت.

بخش دنیای زنده پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

در بخش «دنیای زنده» از تونل خلقت پارک علمی پروفسور بازیما، عجایب طبیعت و جهان خلقت از فرای فضای لایتناهی تا اعماق اقیانوس‌ها، با مشاهده نمونه های واقعی و سنگواره ای، ازکوچکترین باکتری ها تا بزرگترین جانوران (نهنگ)، به صورت نمایشگاهی و در قالب داستانی جذاب روایت می شوند. در انتهایی ترین بخش تونل خلقت به اعجاب انگیز ترین و کامل ترین مخلوق پروردگار می رسیم: «انسان».

بخش درون بدن انسان پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

در بخش «بدن انسان» پارک علمی پروفسور بازیما، نمایش پیچیدگی های بدن انسان در قالب یک مولاژ بسیار بزرگ به صورت یک سفر علمی واقعی به داخل بدن فراهم گردیده است. این سفر از دهان آغاز شده و بازدید کنندگان ضمن گذر از درون اندام ها و دستگاه های مختلف بدن مانند دستگاه تنفس، دستگاه گوارش، سیستم عصبی و سایر اجزاء بدن، به کمک توضیحات راهنمای پارک، با ساختار، شکل و عملکرد آنها از نزدیک آشنا می شوند. این سفر شگفت انگیز در نهایت با سفر به درون مغز خاتمه می یابد.

بخش ماشین زمان پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

آفرینش راست ترین قصه ای است که می توان بار ها شنید و حیرت زده شد. خالق این جهان هم در کلامش چندین بار سخن از داستان پیدایش جهان و دعوت به مشاهده و تفکر پیرامون آفریده های پیش از او می کند.

برای یافتن پاسخ پرسش های بالا و سوالات مشابه، مفاهیم نجومی در قالب اتاق زمان تعریف شده اند؛ در این بخش بازدیدکننده ها با نظریه پیدایش جهان (انفجار بزرگ)، کهکشان ها، ستارگان، سیارات، صور فلکی و منظومه شمسی در فضایی شبیه سازی شده آشنا می شوند. استفاده همزمان از ماشین زمان و سینما آسمان نما (پلانتاریوم) در مجموعه بازیما به درک بهتر مفاهیم و آشنایی با ستارگان بسیار کمک خواهد نمود.

بخش زمین ما پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

مسافران برای آشنایی با پدیده های مختلف زمین شناسی که شامل نظریه جابجایی قاره ها (نظریه وگنر)، لایه های زمین، ساختارهای زمین شناسی از جمله دودکش جن، آتشفشان ها، حرکت ماگما، آب های زیر زمینی، لایه های رسوبی، بیابان زدایی و مواد تشکیل دهنده اطرافمان (سنگ ها و کانی ها) بخش “زمینِ ما” در قالب قسمتی از تونل خلقت در پارک علمی پروفسور بازیما طراحی گردیده است. از قسمت های بسیار جذاب این بخش وجود غاری است که در آن ضمن مطالعه پدیده های زمین شناسی مربوط به غار ها، امکان مشاهده انواع سنگ ها و کانی های مهم موجود در کشورمان فراهم گردیده است. همچنین شناخت عناصر موجود در طبیعت به صورتی عینی و واقعی در قالب جدول مندلیف به همراه معرفی دانشمندان شاخص مربوطه در مجموعه ای منظم ارائه گردیده است.

آدرس و موقعیت پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

نظرات در مورد پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *